آزمون های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ در ۱۶ کدرشته امروز برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ صبح امروز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ در ۱۶۳ شهرستان و ۲۷۱ حوزه امتحانی در ۱۶ کدرشته برگزار شد.

این آزمون در رشته‌های تکنولوژی اتاق عمل، بهداشت عمومی، تکنولوژی پرتوشناسی، علوم آزمایشگاهی، مامایی، هوشبری، فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی، برق، کامپیوتر، معماری، مکانیک، مهندسی اجرایی عمران، علوم ورزشی، حسابداری، تکنولوژی و طراحی دوخت، هنرهای تجسمی برگزار شد.

از تعداد ۸۵ هزار و ۵۴۷ نفر داوطلب ثبت نام کننده در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ تعداد ۷۵ هزار و ۲۹۲ نفر برای ۱۶ کدرشته با آزمون به رقابت پرداختند.

پذیرش در سایر کدرشته های دوره های کاردانی به کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دوره کاردانی صورت می گیرد.

همچنین آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ برای پذیرش در ۹ رشته با آزمون جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ برگزار شد.

بر اساس آمار ثبت نام در دوره‌های کاردانی نظام جدید تعداد ۱۱۲ هزار و ۱۹۴ نفر در این دوره‌ها ثبت نام و انتخاب رشته کردند که از این تعداد ۸۵ هزار و ۴۷۳ نفر در رشته های با آزمون به رقابت پرداخته اند.

آزمون ۹ رشته امتحانی الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی در ۱۶۰ سئوال و ۲۱۰ دقیقه زمان در ۲۷۱ حوزه و ۱۶۳ شهر برگزار شده است و پذیرش در سایر رشته ها بر اساس معدل دیپلم و بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.