وزیر بهداشت گفت: مرحله دوم طرح تحول سلامت را با تقدم پیشگیری بر درمان، تقدم درمان سرپایی بر بستری و توسعه زیرساخت‌ها در نقاط کم برخوردار آغاز کرده‌ایم.

به گزارش مرور نیوز، سعید نمکی ظهر امروز در افتتاح بیمارستان جدید پاوه با اشاره به اینکه دستاوردهای زیادی در عرصه سلامت پس از انقلاب اسلامی به وجود آمده است، اظهار داشت: کاهش مرگ و میر زنان و کودکان، کاهش بیماری‌های واگیردار از جمله این دستاوردهاست و امروز حرکت نوینی در کنترل بیماری‌های غیرواگیر در کشور آغاز شده است. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از استان‌های پیشتاز در طرح ملی فشار خون است، گفت: با همکاری تمام ارگان‌ها یکی از بزرگترین دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در طرح تحول سلامت به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه دبیر‌کل سازمان بهداشت جهانی دستاورد طرح پیشگیری کنترل فشار خون را خدمت مقام معظم رهبری و ملت ایران تبریک گفته است، عنوان کرد: در سال‌های پس از انقلاب چنین پیامی به این قدرتمندی و محکمی از سوی سازمان جهانی بهداشت با تمام دستاوردهایی که کشور ایران داشته است دریافت نکرده بودیم.

نمکی بیمارستان جدید پاوه را یکی از اهداف طرح تحول نظام.سلامت دانست و گفت: در دولت آقای روحانی در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت، رسیدگی به بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص و کاهش پرداخت از جیب مردم در هزینه‌های کمرشکن بستری کارهای بزرگی شده و این کار ادامه خواهد داشت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مرحله دوم طرح تحول سلامت را با تقدم پیشگیری بر درمان، تقدم درمان سرپایی بر بستری و توسعه زیرساخت‌ها در نقاط کم برخوردار آغاز کرده‌ایم، بیان کرد: برای توسعه عدالت در سلامت باید بیشترین سرمایه‌گذاری در نقاط کم برخوردار به ویژه نقاط مرزنشین انجام شود.

وی مرزنشینان برخوردار را حافظان اصلی امنیت پایدار خواند و گفت: دستور نصب دستگاه سی تی اسکن صادر شده و به زودی برای منطقه پاوه ارسال می‌شود و زیرساخت‌های دیگر اشتغال توسط دیگر دستگاه‌ها برای ماندگاری نیروی انسانی ماهر در منطقه با هیئت دولت  پیگیری خواهد شد.