فرماندار شمیرانات با اشاره به ساخت شهرک جدید کلاک در لواسان گفت: ساخت این شهرک با حکم رئیس قوه قضائیه سابق بوده است و وزارت کشور،‌ استانداری تهران و فرمانداری در آن هیچ نقشی نداشته‌اند.

به گزارش مرور نیوز، سیاوش شهریور درباره تخلفات ساخت‌وساز در شهرک باستی‌هیلز گفت: شهرک باستی هیلز در سال ۸۲ پروانه ساخت‌وساز گرفته است،‌ افرادی که در این شهرک ساکن هستند،‌ از شهرداری پروانه ساخت گرفته‌اند و بناهای خود را در کمیسیون ماده ۱۰۰ و یا دیوان عدالت اداری به تصویب رسانده‌اند. اکنون ما با شهرکی روبرو هستیم که تمامی کارهای قانونی آن انجام شده است.

فرماندار شمیرانات در پاسخ به این سوال که مالکان این ویلاهای میلیاردی چه کسانی هستند؟ اظهار داشت: فرقی ندارد چه کسی در آنجا ساکن باشد،‌ در سال ۸۲ هر شخص حقیقی و حقوقی امکان دریافت پروانه در آنجا را داشته و اگر خلافی کرده باشد نیز در کمیسیون جریمه آن را پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه از مبارزه‌ای که شروع شده استقبال می‌کنم، گفت: امیدوارم این مبارزه مستند و ذیل قانون باشد. بسیاری از ساخت‌وسازها برای مثال پاساژ ایران مال در تهران چندین برابر این شهرک تخلف دارد. درباره شهرک باستی هیلز در لواسان زیاده‌نمایی شده است.

فرماندار شمیرانات در ادامه با اشاره به ساخت شهرک کلاک در لواسان گفت: ساخت این شهرک با حکم رئیس قوه قضائیه سابق بوده است و وزارت کشور،‌ استانداری تهران و فرمانداری در آن هیچ نقشی نداشته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که این قیمت‌ها از سوی مشاوران املاک لواسان اعلام می‌شود، گفت: قیمت‌ واقعی ویلاها را نمی‌دانم، ولی می‌دانم، رقم ۷۰۰ میلیارد تومان شوخی‌بردار نیست، به نظرم قیمت‌هایی که اعلام می‌شود، درست نیست.شهریور افزود: خانه در شمال شهر تهران در ۵ سال گذشته متری ۵ میلیون تومان بوده و اکنون به متری ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان رسیده است، اما این قیمت اصلی آن خانه نیست. قیمت‌ها براساس نرخ تورم بالا رفته و با مناسب‌ شدن فضای اقتصادی به قیمت قبلی باز می‌گردد؛ نباید گول این فضاها را خورد.

فرماندار شمیرانات درباره میزان تخلفات ساخت‌وساز در باستی‌ هیلز اظهار داشت: در کمیسیون ماده ۱۰۰ آن زمان تخلفاتی انجام شده و برای برخی از این ویلاها حکم تخریب صادر شده بود که مالکان با مراجعه به دیوان عدالت اداری حکم توقف گرفتند و جریمه شدند.