دادستان تهران گفت: کمیته دیگری به عنوان برخورد با جرائم امنیتی در حوزه سرقت تشکیل داده‌ایم به ویژه اجرای احکامی که در پرونده‌های سرقت صادر شده سریعتر اجرا شود.

به گزارش مرور نیوز، علی القاصی‌مهر اظهار کرد: در ساختار اصلاحی که برای دادسرای تهران ابلاغ شده است، یک سری ساز و کارهای کنترلی و نظارتی در مجموعه دادسرای تهران دیده شده است.

وی ادامه داد: در این ساختار کمیته‌هایی را برای رصد و پیگیری موضوعات مهم از جمله رصد و پیگیری پرونده‌های خاص و مهم پیش‌بینی کرده‌ایم. پرونده‌هایی که اهمیت آنها بسیار زیاد است و نیاز است که هم در روند تحقیقات آنها سرعت عمل و هم دقت باشد و همچنین در زمان مناسبی به آنها تعیین‌تکلیف و رسیدگی شود.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: کمیته نظارت بر فرآیند رسیدگی پرونده‌ها از حیث کاهش اطاله رسیدگی‌ها تحت عنوان کمیته رفع اطاله رسیدگی، به ویژه در پرونده‌هایی که فرآیند تحقیقات آنها طولانی شده نظارت می‌کند تا در تکمیل تحقیقات و ارسال آنها به دادگاه سرعت عمل لازم اعمال شود.

القاصی‌مهر تصریح کرد: همچنین کمیته دیگری به عنوان برخورد با جرائم امنیتی در حوزه سرقت تشکیل داده‌ایم به ویژه اجرای احکامی که در پرونده‌های سرقت صادر شده سریعتر اجرا شود و همینطور سیاست هماهنگی در بحث برخورد با مرتکبان و سارقان منازل مردم به طور ویژه پیگیری شود.

وی همچنین درباره ملاقات‌های مردمی گفت: در بحث ملاقات‌های مردمی نیز سعی می‌شود مردم به راحتی بتوانند به مقامات دادسرا دسترسی پیدا کنند از همین‌رو هر هفته یا هر دو هفته یکبار این ملاقات‌های مردمی نیز برگزار می‌شود.