فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس جمهوری اسلامی ایران نه تنها در سطح منطقه خاورمیانه بلکه در ابعاد جهانی، یکی از کارآمدترین و پاک دست ترین پلیس های جهان است.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مراسم اختتامیه برگزاری مسابقات گشت جاده ای روسیه (۲۰۱۹) گفت: بسیار مفتخریم که پس از چند روز تلاش و رقابت دوستانه در محیطی صمیمی و آکنده از برادری، در جمع شما عزیزان حضور دارم؛ همکاران عزیز من تلاش کردند تا میزبان شایسته ای برای شما باشند و از این رو جا دارد که از یکایک مسئولان و افراد دست اندرکار در این مسابقات صمیمانه قدردانی کرده و از کاستی های احتمالی عذرخواهی می کنم.

وی افزود: آنچه که در این مدت اندک، در کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران مشاهده کردید بخش بسیار ناچیزی از فرهنگ و تمدن و زیبایی‌های این کشور بسیار کهن و باستانی بود. 

فرمانده ناجا ادامه داد: ایران در طول هزاران سال تاریخ پر افتخار خود صفحات درخشان و مهمی از تاریخ بشریت را به خود اختصاص داده و همواره سرچشمه زاینده فرهنگ و علم و تمدن بوده است؛ بازدیدهای انجام شده شما از اماکن فرهنگی و گردشگری و تاریخی ایران، بی شک باورهای شما عزیزان را درباره کشور ایران دگرگون کرد و دانستید که آنچه در خصوص ایران در رسانه‌های استکباری و غیرهمسو مطرح می شود گویای واقعیت نیست و ایران و مردمانش در عین شجاعت و سلحشوری، بسیار مهربان و صلح دوست هستند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که فرصت بازدید از آن برای شما فراهم شد تنها بازگو کننده قطره‌ای از دریای بیکران ایثار و از خود گذشتگی ملت قهرمان ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی از سوی حزب بعث عراق است.

سردار اشتری با بیان اینکه روحیه تعاون و همبستگی و آحاد ایرانیان در آن جنگ بی امان و همه جانبه به زیباترین شکل ممکن به منصه ظهور رسید، گفت: اکنون همان روحیه با سلاح دانش و تجربه بیشتر در میان سربازان و مردم غیور ایران ساری و جاری است و ایران اسلامی با تکیه بر همین دستاوردها به جنگ مشکلات و تنگناهایی که به ناحق به او تحمیل شده است، می رود.

سردار اشتری افزود: ما در این فرصت اندک که افتخار میزبانی شما را داشتیم نهایت توان خود را به کار گرفتیم تا نماینده و معرف شایسته ای برای پلیس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیسی که به عنوان یک نهاد برخاسته از متن جامعه و مردم، ضمن حفظ حقوق شهروندی، مروج امنیت و حافظ قانون است، گفت: این خصیصه تنها با تمسک به آموزه های جهان شمول دین مبین اسلام و رهنمودها و تدابیر سکان داران کشتی این نظام، حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) میسر گردیده است.

وی تصریح کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران علاوه بر آنکه از لحاظ کارآیی و تخصص به قله های بلند دست یافته، از حیث اخلاقی و انسانی نیز در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته؛ به گونه ای که اینک نه تنها در سطح منطقه خاورمیانه بلکه در ابعاد جهانی، یکی از کارآمدترین و پاک دست ترین پلیس های جهان است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور بیان کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای طولانی در امر میزبانی و شرکت در رویدادهای ورزشی همواره کوشیده است، ضمن ارتقای سطح روابط دیپلماتیک بین کشورها و استحکام بخشی به همکاری های چند جانبه بین نیروهای مسلح کشورهای مختلف، موجب تقویت روابط فرهنگی و ترویج مقاصد صلح جویانه در زمین مسابقات و خارج از آن باشد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار اشتری در پایان با تشکر از مسئولان و دست اندرکاران برگزاری مسابقات گشت جاده‌ای، گفت: برای همه اعضای شرکت کننده در این مسابقات، موفقیت و تداوم پیروزی‌های به دست آمده در رقابت های آتی را آرزو می کنم؛ همچنین امیدوارم که کشور عزیزمان ایران را با خاطراتی خوش و به یادماندنی ترک کنید و سفیرانی صادق برای فرهنگ اسلامی و تمدن ایرانی باشید.