سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران شنبه 2 شهریور 98 خبر داد.

 به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران شنبه 2 شهریور 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 67 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 55 در شرایط سالم  قرار دارد.

نظری گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده ها در برخی ساعات صبحگاه روز جاری (شنبه، 2 شهریور) بوده که عمدتا ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی در نخستین ساعات روز و ازدیاد تردد خودروها در اولین روز کاری هفته می باشد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: با افزایش تابش نور خورشید و فراهم شدن شرایط لازم برای شکل گیری آلاینده ازن، برای برخی ساعات بعدازظهر (بین ساعات 14 الی 18) افزایش موقتی در غلظت آلاینده مذکور مشاهده شده که به طور موقت سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت خواهد شد.

وی بیان کرد: به تدریج در شبانگاه، همراه با افزایش حجم ترافیک، روند افزایشی در غلظت آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق) در بعضی نواحی پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. 

نظری اظهار داشت: بر این اساس، با توجه به احتمال افزایش موقتی غلظت آلاینده ها در برخی اوقات روز شنبه، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران به طور موقت در آستانه شرایط نامطلوب (به ویژه برای گروه های حساس) قرار خواهد گرفت. 

وی خاطر نشان کرد: با کاهش تدریجی میزان ناپایداری جوی در نخستین ساعات روز یکشنبه، شرایط برای تجمع آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق) در برخی ساعات صبحگاه فراهم خواهد شد. همچنین در طول روز، برقراری جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف به همراه سایر عوامل، شرایط برای تولید آلاینده ازن را مهیا ساخته و انتظار می رود طی برخی ساعات بعدازظهر روز یکشنبه بر غلظت این آلاینده افزوده گردد که نسبت به روز شنبه از بزرگی بالاتری برخوردار خواهد بود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: از این رو، انتظار می رود در برخی ساعات سومین روز از شهریور ماه 98 افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها مشاهده گردد که برقراری شرایط ناسالم کیفیت هوا (به ویژه برای گروه های حساس) را در بیشتر مناطق پایتخت به طور موقت به دنبال خواهد داشت.