وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این موضوع که شفاف سازی همواره جزو اصول اولیه‌ ای بوده است که دولت به آن اهتمام داشته و هزینه‌ های آن را نیز پرداخت کرده است گفت: شفاف سازی تشکل‌ ها یکی از شفاف سازی‌ های دولت است.

به گزارش مرور نیوز،  محمد شریعتمداری ،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه 3 شهریور در نشست همگرایی دولت و پدید آورندگان آثار فرهنگی و هنری درخصوص اینکه از این موضوع متاسف هستیم که چرا بعد از مدت‌های طولانی به این گام نخست رسیده‌ایم، گفت: حضور مردم را در تمام عرصه‌ها باید به رسمیت بشناسیم و اگر در رابطه با این موضوع توجه جدی نداشته باشیم آنچه مردم از مشروعیت تا به امروز برای آن تلاش کردند از بین می‌رود. در بین دولت و مردم باید یک سری گروه‌های مرجع حضور داشته باشند تا مردم را به حرکت در بیاورند. با نگاهی به تاریخ انقلاب می‌توان دید نویسندگان، شعرا و... حرکت‌های خودجوش زیادی را در بین مردم ایجاد کرده‌اند. موسیقی‌هاو مجسمه‌هایی را داشته‌ایم که با زبان بی زبانی مردم را به انقلاب نزدیک کردند و در فیلم‌های خود چگونه نظام خان و خان بازی را به تصویر کشیده‌اند تا این نظام از بین برود.

وی گفت: دولت در مقابل فرهنگ و هنر بسیار نرم است و سختی ندارد در روایات اسلامی نیز وارد شده است که باید به معلمان و فرهیختگان احترام بگذاریم زیرا آنها خالق اثر و آموزش دهنده هستند. هنرمندان و فرهیختگان جزو نیروهای مولد و مولفی جامعه هستند و باید همواره از آنها حمایت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این موضوع که شفاف سازی همواره جزو اصول اولیه‌ای بوده است که دولت به آن اهتمام داشته و هزینه‌های آن را نیز پرداخت کرده است گفت: شفاف سازی تشکل‌ها یکی از شفاف سازی‌های دولت است. باید بگذاریم تشکل‌ها سخن بگویند و با آنها نیز صحبت کنیم. امروز این دو وزارت خانه به عنوان مبنای اصلی یک تحول فکری  برای ساخت یک جامعه ایده آل را باز کرده‌اند. قشر هنرمندان در رفع بسیاری از آسیب‌های جامعه موثر هستند. این هنرمندانند که فضای اجتماعی را به تصویر می‌کشند. اگر می‌خواهیم مشکلات کودکان کار و اعتیاد و...  حل شود قطعا این هنرمندان هستند که می‌توانند به کمک دولت بیایند ما امروز نیامده‌ایم مشکلات شما را حل کنیم چرا که این وظیفه ما است بلکه آمده‌ایم از شما بخواهیم و کمک بگیریم تا در رفع مشکلات یار و یاور دولت باشید. من شخصا اعلام می‌کنم بدون کمک شما درمانده‌ام ما نباید بر سر چهار راه‌های تهران شاهد تجمع کودکان کار باشیم. این شایسته کشوری که می‌گوید ام الاقرای جهان اسلام است نیست. این قطعا افتخار نبوده و نیست و بی کمک شما از پس آن بر نمی‌آییم. در هر کجا که اراده ملت ایران به میان آمده مشکلات از بین رفته است.

وی در ادامه با ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته سه جانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی و تشکل‌های صنفی موافقت کرد و گفت : بنده با تشکیل این سه کمیته موافق و امیدوارم بتوانیم از این طریق تصویب نامه‌ها و تفاهم نامه‌ها را به صورت اجرایی مورد بحث و ارزیابی قرار دهیم و از این شفاف سازی استقبال می‌کنیم.