استاندار تهران با بیان اینکه در سال ۹۵ پدیده سالمندی به حدود ۹.۴ درصد رسیده و رشدی چهار برابری داشته است، گفت: متخصص‌ترین سازمان کشور، بیمه سلامت است که می‌ تواند نقش اصلی خود را در مددکاری بیمه شدگان ایفا کند.

به گزارش مرور نیوز،  انوشیروان محسنی بندپی،  استاندار تهران در حاشیه مراسم بزرگداشت روز پزشک در سازمان بیمه سلامت، گفت: بعد از انقلاب، برگ زرینمان به حوزه سلامت و پزشکی برمی گردد. پژوهش‌های مختلف و دستاوردهای دارویی از نقاط ارزشمندی بوده که در کنار دیگر خدمات تبدیل به نقطه درخشانی شده است.

محسنی‌بندپی ادامه داد:چهار رکن دولت، مردم، سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان‌های ارائه خدمات باید در یک‌راستا قرار گیرند و تصمیم‌گیری‌های این حوزه با هماهنگی یک‌به‌یک بخش‌ها انجام شود.

وی، مشتریان اصلی بازار سلامت را بیمه‌شدگان و شهروندان دانست و گفت: بنابراین با ارزش‌آفرینی و اصلاحات می‌توانیم به نقاط ارتقایی بیشتری دست یابیم.

استاندار تهران افزود: اکنون به جایگاهی رسیده‌ایم که پیچیده‌ترین بیماری‌ها توسط دانش نیروی انسانی داخلی قابل درمان است. بیماری‌های نوپدید، اختلالات روحی و سالمندان از جمله حوزه‌هایی هستند که باید توجه بیشتری به آن‌ها شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ پدیده سالمندی به حدود ۹.۴ درصد رسیده و رشدی چهار برابری داشته است، افزود: متخصص‌ترین سازمان کشور، بیمه سلامت است که می‌تواند نقش اصلی خود را در مددکاری بیمه شدگان ایفا کند. اگر حمایت‌ها از این سازمان بیمه‌گر به خوبی انجام و از تولیت لازم برخوردار شود، می‌تواند شرایط بهتری برای بیمه شدگان ایجاد کند.

استاندار تهران همچنین گفت: باید برنامه‌های جدی در خصوص مدیریت بیماری، تداوم سلامت و... صورت گیرد.

وی با ارائه مثالی از کشور کره جنوبی گفت: در کره جنوبی سازمان هیرا، نهاد بیمه‌ای است که دربرگیری بسیاری در حوزه سلامت‌های معنوی، روحی و جسمی دارد. باید از تجربیات موفق دیگران استفاده کنیم و حتی بیمه‌های تکمیلی هم باید در حوزه بیمه سلامت قرار گیرند.