معاون شهردار تهران گفت: نباید مقاصد سیاسی در کار مردم مشکل ایجاد کند و همه ما لازم است از این موضوعات پرهیز کنیم. امروز بخش شرقی خط 7 مترو کامل را‌ه‌ اندازی شده که ایمنی آن کامل است.

به گزارش مرور نیوز،  محسن پورسیدآقایی ، معاون شهردار تهران در مراسم افتتاح 8.5 کیلومتر از بخش شرقی خط 7 متروی تهران گفت: حضور امروز محمدباقر نوبخت در جلسه افتتاحیه نشان دهنده عزم جدی دولت در خطوط توسعه مترو است و باید همه با یکدیگر کمک کنیم تا بتوانیم مشکلات را در این زمینه برطرف سازیم.

وی افزود: در زمینه تعطیلی خط 7 مترو در سال 96 بحث‌های زیادی شد و آن زمان گفتم که هیچ دلیلی جز نبود ایمنی نباید سبب تعطیلی خط شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: نباید مقاصد سیاسی در کار مردم مشکل ایجاد کند و همه ما لازم است از این موضوعات پرهیز کنیم. امروز بخش شرقی خط 7 مترو کامل را‌ه‌اندازی شده که ایمنی آن کامل است.

وی بیان داشت:‌ تا قبل از تعطیلی خط 7 در سال 96 هزار میلیارد تومان هزینه برای ساخت انجام  شده بود و از زمانی که مجبور شدیم خط را ببندیم تا امروز هزار میلیارد تومان دیگر مجدد هزینه کردیم.

پورسیدآقایی بیان داشت: در جنگ تمام عیار اقتصادی با ابرقدرت‌ها که آنها برای ما ایجاد کردند علیرغم مشکلات پیشرفت‌های زیادی حاصل شده و کارهای زیربنایی صورت گرفته که اکثراً در دوران جنگ کشورها تعطیل می‌شود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: 9 کیلومتر از خط 6 فروردین ماه راه‌اندازی شد و تا پایان سال ماهی یک ایستگاه در خط 7 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه نباید تلاش یکدیگر را تخریب کنیم، تصریح کرد: هم در دور قبل و هم دور کنونی اقدامات مؤثری برای توسعه مترو انجام شده و فعالیت‌ها زیر پوست شهر چشمگیر است.

معاون شهردار تهران بیان داشت: آقای نوبخت دستور داده که از محل منابع تبصره 18 تأمین واگن‌های جدید صورت گیرد و در اختیار شهرداری قرار داده شود.

پورسیدآقایی گفت: 1600 میلیارد تومان موافقت وزارت کشور برای اوراق مشارکت گرفته‌ایم که البته یک فاصله یکساله دارد و اگر سازمان برنامه بودجه و بانک مرکزی کمک کنند اوراق سال 98 را همین امسال به فروش برسانیم چرا که این کمک موثری در توسعه مترو خواهد بود.

وی اظهار داشت:‌این میزان به اضافه 1300 میلیارد اوراقی که از سال 97 فروختیم مجموعا 2900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود و نقش مؤثری را در توسعه مترو خواهد داشت.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: اتوبوسرانی هم مکمل مترو است وضعیت اتوبوس‌ها مناسب نیست و اکثرا عمر بیش از 10 سال دارند.

پورسیدآقایی تصریح کرد: رئیس‌جمهور طرح خریداری 19 هزار اتوبوس برای شهرها را مطرح کرد واین طرح ملی است و همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند به نظرم سازمان مدیریت باید راهبری این مسئله را بر عهده گیرد که البته اکنون متولی وزارت صنعت است و شاهد تحویل حتی یک اتوبوس هم با گذشت بیش از یکسال از این مصوبه نبوده‌ایم.