سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران دوشنبه 4 شهریور 98 خبر داد.

 به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران دوشنبه 4 شهریور 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 80 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 67 در شرایط سالم  قرار دارد.

نظری گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده تجمع موقتی آلاینده ها در برخی ساعات صبحگاه روز جاری (دوشنبه، 4 شهریور) می باشد که عمدتا ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها در این بازه زمانی می باشد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: هرچند با تغییر شرایط جوی تا بعدازظهر، برای برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد انتظار می رود که در بهبود نسبی وضعیت کیفیت هوا تاثیرگذار خواهد بود. همچنین با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر گازهای مورد نیاز برای تولید آلاینده ازن، طی برخی ساعات بعدازظهر (بین ساعات 14 الی 18) افزایش موقتی در غلظت آلاینده مذکور مشاهده شده که نسبت به روز گذشته از بزرگی کمتری برخوردار خواهد بود.

وی بیان کرد: بر این اساس، با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده ها در برخی ساعات روز دوشنبه، انتظار می رود وضعیت نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه های حساس) به طور موقت در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار گردد.

نظری خاطرنشان کرد: با تداوم این شرایط جوی تا روز آینده، افزایش غلظت آلاینده ها در صبحگاه سه شنبه دور از انتظار نخواهد بود. همچنین با برقراری جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف در طول روز سه شنبه، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن طی برخی ساعات مشاهده شده، هرچند کاهش نسبی دما و احتمال افزایش میزان ابرناکی در برخی ساعات بعدازظهر فرآیند شکل گیری این آلاینده را محدود خواهد کرد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: همچنین احتمال می رود طی برخی ساعات پنجمین روز از شهریور ماه 98 بر غلظت ذرات معلق افزوده گردد که در بعضی اوقات (به ویژه شبانگاه) برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه های حساس) را به خصوص در مناطق پرتردد پایتخت به دنبال خواهد داشت.