سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 5 شهریور 98 خبر داد.

 به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 5 شهریور 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 82 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 91 در شرایط سالم  قرار دارد.

نظری گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه روز جاری (سه شنبه، 5 شهریور) می باشد که به تبع آن شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها فراهم خواهد شد. هرچند با رشد ناپایداری روزانه تا بعدازظهر، برای برخی ساعات وزش باد انتظار می رود که در بهبود نسبی کیفیت هوا تاثیرگذار خواهد بود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: احتمال می رود در برخی ساعات بعدازظهر سه شنبه (بین ساعات 14 الی 18) بر غلظت آلاینده ازن افزوده گردد، اگرچه کاهش جزئی دما و احتمال افزایش میزان ابرناکی در برخی ساعات بعدازظهر شرایط برای شکل گیری این آلاینده را محدود خواهد ساخت.

رفته رفته همراه با افزایش حجم ترافیک در برخی ساعات شبانگاه افزایش موقتی در غلظت آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق) دور از انتظار نخواهد بود که سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد. با احتمال وزش باد در نخستین ساعات روز چهارشنبه، پیش بینی می شود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در صبحگاه در شرایط بهتری نسبت به صبح روز سه شنبه قرار گیرد. 

هرچند این شرایط پابرجا نبوده و به تدریج با برقراری جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف به همراه افزایش دما در طول روز چهارشنبه، شرایط برای تولید آلاینده ازن مهیا شده، به گونه ای که نسبت به روز سه شنبه افزایش نسبی در غلظت آلاینده مذکور در اکثر مناطق پایتخت مشاهده خواهد شد. 

بر این اساس، انتظار می رود در بعضی ساعات روز چهارشنبه (ششم شهریور) بر غلظت برخی آلاینده ها (به ویژه آلاینده ازن) افزوده گردد و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت طی برخی اوقات در آستانه شرایط نامطلوب (به ویژه برای گروه های حساس) قرار گیرد.