رئیس پلیس پایتخت گفت: بیست و هشتمین مرحله طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت در سه روز گذشته به اجرا درآمد، در مجموع ۸ هزار و ۴۷۴ فقره اموال مردم کشف شده است و ۹۳۴ پرونده قضایی ایجاد شده است.

به گزارش مرور نیوز،  سردار حسین رحیمی ، رئیس پلیس پایتخت صبح امروز (5 شهریور) در حاشیه بیست و هشتمین طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت که در مرکز فرماندهی نیروی انتظامی پایتخت برگزار شد، گفت: در بیست و هشتمین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت با تلاش همکارانم در پلیس های تخصصی ۳۱۹ حکم قضایی به اجرا گذاشته شد و ۶۷۳ نفر که ۷۰ نفر آنها مالخر هستند دستگیر شدند.

وی افزود: در این مرحله از طرح رعد پلیس های ما یک ماه بر روی موردهای مختلف کار تحقیقاتی و شناسایی انجام می دادند.

سردار رحیمی گفت: ۲۱ باند سارق و مالخر منحدم شدند و ۸۶ درصد از اموال مکشوفه توسط مالباختگان شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت اظهارداشت: در بیست و هشتمین طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت به ۶۳ درصد از اهداف خود دست یافتیم.

وی بیان داشت: ارزش مالی اموال کشف شده این دوره از طرح رعد ۹ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان است و همچنین ۳۵ نفر از محکومان فراری در همین مرحله از طرح رعد دستگیر شدند.

سردار رحیمی گفت: همچنین ۴ قبضه سلاح شکاری و ۷۳ قبضه سلاح سرد کشف شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت افزود: ارزش مالی کالاهای قاچاق کشف شده ۱۴.۵ میلیارد تومان بوده است و همچنین ۴۱ کیلوگرم مواد مخدر دراین طرح کشف شده است.

وی ادامه داد: ۱۹۶ دستگاه موتورسیکلت و خودروی سواری نیز در بیست و هشتمین طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت کشف شده است.

سردار رحیمی گفت: سامانه بازپس دهی اموال سرقتی کشف شده باز است. برخی از افراد در حال استفاده از آن هستند البته این سامانه عیوبی دارد که به زودی هم برطرف می شود.

فرمانده انتظامی پایتخت در پایان خاطرنشان کرد: در جلساتی که با دادستانی داشتیم قرار شد تا برخورد با سارقان سابقه دار را به صورت جدی تری مورد پیگیری و بررسی قرار دهیم.