مدیر کل پیش‌ بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش ها امروز و فردا در شرق سواحل دریای خزر بیشتر خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز،  احد وظیفه ،  مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در پنج روز آینده برای سواحل دریای خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها امروز و فردا (۶ و ۷ شهریور) در شرق سواحل دریای خزر و در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه (۸، ۹ و ۱۰ شهریور) در غرب سواحل دریای خزر خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (۶ شهریور) در غرب استان اصفهان، بخش‌هایی از استان‌های چهار محال و بختیاری و لرستان، در ارتفاعات شمال شرق خوزستان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل بارش پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (۷ شهریور) برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان رضوی، پاره‌ای از مناطق استان خراسان شمالی و در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه  (۸ تا ۱۰ شهریور) برای پاره‌ای از مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان رشد ابر و رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

به گفته وظیفه، در ساعات بعدازظهر فردا (۷ شهریور) برای ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و گلستان افزایش ابر، بارش پراکنده با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

وی تاکید کرد: طی سه روز آینده برای شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد همچنین تا سه روز آینده دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا و پس‌فردا (۷ و ۸ شهریور) هوای تهران کمی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای تهران فردا ۳۴ و ۲۴ درجه سانتیگراد و پس فردا ۳۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد باشد.