وزیر دادگستری گفت:نباید حکمی را صادر کنیم که در برابر وجدان خود شرمنده باشیم بلکه بهتر است بر اساس منطق و معیار عقلی احکام صادر شوند.

به گزارش مرور نیوز،  سیدعلیرضا آوایی ،  وزیر دادگستری در بازدید از اداره کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: ما امسال درحال پشت سر گذاشتن شرایط سختی هستیم به طوری که اولویت دولت پرداخت حقوق کارکنان است و در صورتی که منابعی باقی بماند صرف کارهای عمرانی و اضافه کار و رفاهی کارکنان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در یک نبرد وحشتناک و بی‌سابقه علیه جمهوری اسلامی ایران درصدد تضعیف و به تسلیم کشاندن کشورمان است تا ملت ما را به نقطه یاس برساند.

وزیر دادگستری بیان کرد: ما نباید بیهوده وعده و وعید به مردم بدهیم بلکه ضرورت دارد صادقانه با مردم صحبت کرده و در مسیر تحقق اهداف مشترک حرکت کنیم.

* امکان احداث ساختمان‌ های جدید در استان‌ ها برای تعزیرات حکومتی وجود ندارد

آوایی ادامه داد: امکان احداث ساختمان‌های جدید در استان‌ها برای تعزیرات حکومتی وجود ندارد و ما باید از این منابع محدود در انجام کارهای اساسی و زیربنایی استفاده کنیم.

وی افزود: تعزیرات حکومتی عملا کار قضائی انجام می‌دهد و بنده در این دو سال وزارت سعی کردم تا پرونده‌هایی را که دارای ایراد و اشکال در صدور آرا بودند، احصا کرده و با بررسی و بازنگری در صدور آرا مطابق با قانون و منطق و عقل حکمی برای متخلفان صادر شود.

وزیر دادگستری تصریح کرد: قضات و کارکنان ما باید با قاطعیت رایی را که قابل قبول برای عقل و منطق و قانون باشد صادر کنند و هیچ واهمه‌ای از دستگاه‌های نظارتی نداشته باشند.

آوایی گفت: همکاران ما در کمال آرامش و با حوصله باید پرونده‌های ارجاعی را مورد رسیدگی قرار دهند تا به دور از فضا و جو ملتهب احتمالی بر معیار وجدان و عقل خود رای صادر کنند که این صدور رای باید با قاطعیت و اجرای درست حکم صادر شده همراه باشد.

وی اضافه کرد: ما نباید حکمی را صادر کنیم که در برابر وجدان خود شرمنده باشیم بلکه بهتر است بر منطق و معیار عقلانی احکام صادر شوند هر چند که ممکن است این حکم‌های صادر شده خوشایند عده‌ای نباشد.

وزیر دادگستری اظهار کرد: در جلسه اخیر هیئت دولت رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی اعلام شد که بالاترین رضایت از ثبت احوال و کمترین رضایت مردمی از تعزیرات حکومتی و شهرداری بود ولی به هیچ وجه این جنس ارزیابی واقعی نبوده چرا که سازمان تعزیرات حکومتی کاری متفاوت از ثبت احوال انجام می‌دهد و نباید در یک ترازو سنجیده شوند.

آوایی در پایان خاطرنشان کرد: همکاران ما باید با بررسی دقیق و به دور از تاثیرپذیری از فضا در مورد پرونده‌های ارجاعی حکم صادر کنند تا رای صادر شده متقن و قابلیت اجرا داشته باشد.

وزیر دادگستری در سفر به استان اردبیل از دو واحد صنعتی آرتاویل تایر و فاز توسعه‌ای این کارخانه و همچنین شهرک تخصصی آرتاپلاست نمین و احداث پتروشیمی در این مجموعه بازدید کرده و بر حل موانع و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران با تکیه بر تسهیل‌گری صدور مجوزها تاکید کرد.