سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در دوره سرپرستی خود در تلاش بودم تا انسجام آموزش و پرورش از بین نرود و در این مدت کوچک ترین واگرایی از اعضای شورای معاونان و همکاران ندیدم.

به گزارش مرور نیوز،  محسن حاجی میرزایی ،  وزیر پیشنهادی آموزش و پروش در نشست شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گفت: مدتی از آموزش و پرورش دور بودم ولی امروز در این جمع احساس غربت نمی کنم. علاقه مند بودم که استمرار همکاری سید جواد حسینی را در وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم و حداکثر مقاومت را برای آمدن به وزارت آموزش و پرورش داشتم اما تقدیر بر این بود که به عنوان گزینه دولت برای نظام تعلیم و تربیت به مجلس معرفی شوم.

وی در ادامه افزود: امروز با عزم جدی و مصمم با تمام توان آمده ام و اگر تقدیر الهی بر این باشد که در مجموعه آموزش و پرورش باشم تمام توان و بضاعت خود را در اختیار این مجموعه قرار خواهم داد.

* هیچ انگیزه‌ ای به جز برداشتن باری از مجموعه آموزش و پرورش ندارم

حاجی میرزایی با بیان اینکه هیچ انگیزه‌ای به جز برداشتن باری از مجموعه آموزش و پرورش  ندارم، گفت: برنامه وزرای سابق آموزش و پرورش دارای موضوعات مشترکی است، ممکن است آرایش مطالب و معماری مباحث تغییر پیدا کند اما مشخصا در تمامی آنها نظام تعلیم و تربیت درگیر چند مشکل  است.

وی خاطرنشان کرد: باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا زمان تحویل مسئولیت به فرد دیگری مشکلات کمتر شده باشد و روش بنده بر اساس خردجمعی خواهد بود لذا برای دست یابی به اهداف تعلیم و تربیت از گفتگو و تصمیم گیری جمعی استفاده خواهیم کرد.

حاجی میرزایی با اشاره به نکات موجود در برنامه وزرای سابق، اظهار کرد: در برنامه‌های تمامی وزرا این نکته وجود داشته است که اگر آموزش و پرورش را به موضوع جامعه تبدیل نکنیم نمی توانیم در برنامه‌ها و فعالیتها پیشرفتی داشته باشیم.

* با تمام توان امور آموزش و پرورش را پیگیری می‌ کنم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه نشست شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تامشخص شدن تکلیف نهایی وزیر پیشنهادی باتمام توان امور آموزش و پرورش را پیگیری می‌کنم.

سید جواد حسینی ضمن تبریک ایام گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: یکی از برادران و همکاران نزدیک و ارجمندم در دولت، محسن حاجی میرزایی است که تا لحظه رای اعتماد گرفتن وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در وزارت آموزش و پرورش خواهم بود و برای موفقیت و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت از تلاش دست بر نخواهم داشت. در دوره سرپرستی برای حفظ انسجام، آرامش، افزایش امید، پرداخت مطالبات فرهنگیان و پروژه مهر تلاش کردم و این تلاش را با تمام توان ادامه خواهم داد

* تلاش کردم تا  انسجام آموزش و پرورش از بین نرود

وی افزود: در دوره سرپرستی تلاش کردم تا  انسجام آموزش و پرورش از بین نرود و در این مدت کوچک ترین واگرایی از اعضای شورای معاونان و همکاران ندیدم و با وجود آرامش حاکم، تمام تلاش همکارانم بر حل مسایل آموزش و پرورش در فصل تابستان بوده است تا بازگشایی مدارس باشکوهی در اول مهرماه داشته باشیم .

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: از ویژگی های حاجی میرزایی تدین، شخصیت سالم و استحکام شخصیتی است.

حسینی در ادامه اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت با بسیج همه امکانات کشور قطعا به موفقیت دست پیدا خواهد کرد و برای رسیدن به این هدف نیاز به تقسیم کار ملی است.

* ١٢ هزار مدیر جدید الانتصاب برای آغاز سال تحصیلی آینده آموزش دیده اند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ٨٠ درصد ثبت نام دانش آموزان انجام گرفته است، گفت: تمام کتب درسی چاپ شده است و ١٢ هزار مدیر جدید الانتصاب برای آغاز سال تحصیلی آینده آموزش دیده اند، همچنین٢٠هزار دانشجو معلم اول مهرماه به مدارس خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه باید در سال تحصیلی آینده روی دوکار تمرکز انجام گیرد،گفت: این دو اقدام در حوزه های آسیب‌های اجتماعی و اجرایی سازی سند تحول بنیادین است لذا در حوزه اجرایی شدن سند تحول بنیادین در مناطق آموزشی میز سند تحول بنیادین با حضور شرکا شکل می گیرد و در حوزه آسیب های اجتماعی میز نماد در مناطق آموزش و پرورش تشکیل خواهد شد.

حسینی افزود: در کنار خیرین مدرسه ساز کارگروه تسهیل خیرین مدرسه ساز شکل گرفته است و در تلاش هستیم تا در سال تحصیلی آینده خیرین آموزشی، خیرین فنی حرفه‌ای و خیرین دانش آموزی را داشته باشیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت براساس قوانین عام قابلیت اداره شدن ندارد و نیاز به قانون خاص دارد، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت باید از زیر بار فشار برنامه درسی آموزش زده نجات پیدا کند، ساختار متمرکز، عمودی و بروکراسی آموزش و پرورش  باید شکسته شود تا  فاصله ستاد و مدرسه کاهش پیدا کند، خلق منابع درآمدی قانونی ظرفیت ساز مورد توجه قرار بگیرد و از منابع متعدد ثروت برای تامین اعتبار استفاده کنیم.

حسینی با اعلام این خبر که هفته آینده در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ویدیو کنفرانس، هوشمندسازی مدارس را کلید خواهیم زد، تاکید کرد: در شورای عالی آموزش و پرورش، طرح شورای مناطق محروم، عشایری و مناطق مرزی به تصویب رسیده است لذا باید هدف‌گذاری ویژه بر روی آنان صورت بگیرد تا عدالت آموزشی وجود داشته باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش  گفت: از راهنمایی مقام معظم رهبری همیشه استفاده کرده‌ام و همواره پایبند به اصول و ارزش‌ها بوده ام و از همراهی مدیران، معلمان، کارشناسان، اعضای هئیت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوران سرپرستی کمال تشکر را دارم.