سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران دوشنبه 11 شهریور 98 خبر داد

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران دوشنبه 11 شهریور 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 72 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 84 در شرایط سالم  قرار دارد.

نظری گفت: نتایج حاصل از پیش بینی وضعیت هواشناسی برای شهر تهران نشان دهنده برقراری شرایط جوی نسبتا پایدار در صبحگاه روز جاری (دوشنبه، 11 شهریور) می باشد که همراه با ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها فراهم خواهد شد. 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: به تدریج با افزایش تابش نور خورشید، برقراری آسمانی صاف و در دسترس بودن سایر عوامل لازم برای انجام واکنش های فتوشیمیایی، طی برخی ساعات روز جاری (بین ساعات 14 الی 18) روند افزایشی در غلظت آلاینده ازن مشاهده شده که نسبت به روز گذشته از بزرگی بالاتری برخوردار خواهد بود. 

وی بیان کرد: با تداوم این وضعیت جوی و همزمان با ازدیاد حجم ترافیک در برخی ساعات شبانگاه، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها به ویژه در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. از اینرو، با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده ها در برخی ساعات یازدهمین روز از شهریور 98، انتظار می رود شرایط نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه های حساس) به طور موقت در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار گردد. با تداوم شرایط جوی نسبتا آرام تا نخستین ساعات روز سه شنبه، روند افزایشی غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات صبحگاه دور از انتظار نخواهد بود.

نظری خاطرنشان کرد: به تدریج در طول روز سه شنبه بر میزان ناپایداری جوی افزوده شده و برای بعضی ساعات، وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی - جنوب غربی انتظار می رود که در برخی اوقات احتمال گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: بر این اساس، احتمال می رود در برخی ساعات روز سه شنبه، بر غلظت آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی مناطق) افزوده گردد و کاهش موقتی کیفیت هوا را به دنبال داشته باشد. همچنین دما تا روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت.