رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: فردی که از فروشندگان کاغذ اقدام به کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش مرور نیوز،  سرهنگ کارآگاه کامیار چهری ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت ، اظهار کرد: در تاریخ 11 تیرماه امسال طی تماس فردی با مرکز فوریتهای پلیسی 110 از وقوع کلاهبرداری 450 میلیون ریالی  توسط فرد ناشناس به کلانتری 107 فلسطین اعلام شکایت کرد.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به جهت رسیدگی تخصصی ، پرونده حسب دستور بازپرس شعبه 11 دادسرای ناحیه 6 تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم قرار گرفت.

وی افزود : " شاکی پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:" جهت فروش کاغذ A4 بصورت عمده اقدام به نشر آگهی در "سایت دیوار" نمودم ، فرد کلاهبردار طی تماس تلفنی تقاضای خرید کاغذ به مبلغ 450 میلیون ریال می نماید، که فرد کلاهبردار با اقدامات متقلبانه اقدام به واریز وجه به مبلغ 700 هزار تومان ( کارت به کارت ) به حساب شاکی نموده .

سرهنگ چهری، در ادامه گفت : با توجه به جلب اعتماد از سوی متهم و با ارسال کارت عابر بانک به همراه رمز از طریق پیک موتوری و تحویل آن به شاکی ،تعداد دو دستگاه وانت به آدرس های مالباخته انتقال و بیان میدارد کاغذها را تحویل راننده نماید  تا مبلغ مورد نظر نیز برابر توافق از کارت عابر بانک پرداخت شود ، مالبخته پس از ارسال کاغذ ها متوجه نامعتبر بودن کارت های عابربانک شده و پس از بازگشت به محل یکی از محموله هارا متوقف ولی محموله دیگر ارسالی توسط متهم جابه جا گردیده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی ، تصریح کرد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مالباخته با انجام تحقیقات پلیسی و با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق به شناسایی هویت اصلی متهم بنام " سروش 36 ساله " شده که کارآگاهان  در بررسی های صورت گرفته با وقوعات مشابهی مواجهه شدند که به بدین شیوه از شهروندان اقدام به کلاهبرداری کرده است.

دستگیری کلاهبردار در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت ، که با اقدامات پلیسی مخفیگاه وی در محدوده سهروردی شمالی مورد شناسایی و در تاریخ 7/6/98 طی یک عملیات پلیسی وی دستگیر و به پایگاه منتقل گردید.

سرهنگ چهری بیان داشت: در تحقیقات بعمل آمده از متهم ضمن قبولی بزه انتسابی ، اظهار داشت که با بررسی آگهی های "سایت دیوار" اقدام به انتخاب سوژها می نموده که با انجام اقدامات متلقبانه موفق به کلاهبرداری از آنان شده است و کاغذ ها را به مغازه دارها فروخته است و پول حاصله را صرف خوشگذارنی کرده است.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق به شناسایی دو نفر دیگر از مالباختگانی شدند که بدین شیوه از آنان کلاهبرداری شده است.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری ، با اعلام این خبر گفت : با اشاره به دستگیر کلاهبردار و شناسایی مالباختگان متهم با قرار صادره از سوی مقام قضایی جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ می باشد.

سرهنگ چهری در پایان اشاره داشت : متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی از شهروندان با عدم رعایت نکات پلیسی در دام افراد کلاهبردار گرفتار شده ، و منکر این موضوع نیستیم که سایت های خرید و فروش باعث تسهیل در انجام امور معاملاتی است لازم است پیش از هرگونه خرید و فروش از هویت واقعی اشخاص اطمینان حاصل نماید ، معاملات بصورت حضوری در مکانهای معتبر انجام گیرد تا مانع از کلاهبرداری توسط افراد سوجو شوند.