رییس پلیس راهور ناجا گفت: در نیمه دوم شهریورماه نظارت‌ های پلیس راهور جدی‌ تر خواهد شد؛ چرا که بر اساس سنوات گذشته تصادفات در نیمه دوم شهریور افزایش می‌ یابد.

به گزارش مرور نیوز،  سردار سید کمال هادیانفر ،  رییس پلیس راهور ناجا در حاشیه نشست فصلی مدیران عامل سازمان های پایانه های مسافربری شهرداری ها و در جمع خبرنگاران گفت: امروز بر اساس قانون، ۳۳ دستگاه در حوزه انضباط بخشی ترافیکی نقش موثر دارند و ۱۲ سازمان نقشی اساسی در این زمینه دارند و باقی آنها کمک دهنده و همکاری کننده با پلیس و سایر بخش‌ها هستند.

هادیان‌فر افزود: یکی از برنامه‌های امسال، کاهش ۱۲ درصدی تصادفات است؛ هرچند شاید اجرای این برنامه سخت باشد اما تلاش خواهیم کرد که این اتفاق بیفتد؛ چرا که نسبت به سنوات گذشته در بهترین شرایط شاهد کاهش ۷۱۲ نفری تلفات تصادفات بودیم.

 وی ادامه داد: گام‌های موثری در این حوزه برداشته شده است و یکی از اقدامات موثر همسوسازی دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول در این زمینه است.

 وی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که در این نشست نیز به آن پرداخته شد، مربوط به بخشی از تصادفات است که در حوزه حمل و نقل عمومی اتفاق می‌افتد که بسیار هم جدی است؛ چرا که تردد در این بخش زیاد است.

هادیان‌فر تصریح کرد: رانندگان در حوزه حمل و نقل عمومی رانندگان حرفه‌ای هستند. کنترل‌ها نیز از شکل دستی به کنترل های سیستمی تبدیل شده است. برگزاری این گونه جلسات هم‌اندیشی می‌تواند ما را به هدف نهایی‌مان که کاهش آمار تلفات تصادفات است، برساند.

وی در ادامه افزود: با وجود آنکه چند ماهی از سال گذشته است، اما کاهش ۱۲ درصدی تصادفات و به همراه کاهش ۲ هزار نفری جانباختگان را نیز در دستور کار داریم و باید در نیمه سال با تلاش های بیشتر این برنامه را دنبال کنیم.

سردار هادیان‌فر  در پاسخ به اینکه  پلیس چه برنامه‌ای برای کاهش تصادفات جاده‌ای در شهریورماه دارد، گفت: شهریور امسال و تا این مقطع زمانی، روند افزایشی نسبت به سال گذشته نداشتیم و در برخی از استان ها شرایط مطلوب بوده است و در برخی استان‌های پرتردد نیز آسیب هایی داشتیم. با توجه به اینکه شهریور امسال همراه با ماه محرم است و سفرها نیز در روزهای عاشورا و تاسوعا افزایش می یابد، توصیه کردیم که ایمنی را رعایت کنند.

وی  در پایان گفت: در نیمه دوم شهریورماه نظارت های ما نیز جدی تر خواهد شد چرا که بر اساس سنوات گذشته تصادفات در نیمه دوم شهریور افزایش می یابد. همچنین امسال هم طرح های ویژه نظارتی و کنترلی و نامحسوس به ویژه در این زمان را داریم و برخوردها نیز با رانندگان خاطی جدی‌تر خواهد شد تا  با افزایش نظارت ها شاهد کمترین تصادفات در این ایام باشیم.