سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران شنبه 16 شهریور 98 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران شنبه 16 شهریور 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 70 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 77 در شرایط سالم  قرار دارد.

نظری گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در نخستین ساعات روز جاری (شنبه، 16 شهریور) بوده که همراه با ازدیاد تردد خودروها شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها در برخی ساعات صبحگاه فراهم خواهد شد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: به تدریج با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر عوامل لازم برای انجام واکنش های فتوشیمیایی، در برخی ساعات بعدازظهر (بین ساعات 14 الی 18)، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده شده که با توجه به رشد ناپایداری روزانه و وزش باد در برخی ساعات این شرایط موقتی خواهد بود.

وی بیان کرد: با کاهش میزان ناپایداری جوی در شبانگاه و همزمان با افزایش حجم ترافیک در بعضی اوقات، انتظار می رود بر غلظت آلاینده ها در برخی مناطق پایتخت افزوده گردد که به تبع آن کاهش موقتی کیفیت هوا را در برخی نقاط پرتردد به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این وضعیت جوی تا صبحگاه روز آینده کم و بیش ادامه داشته و همراه با ازدیاد تردد خودروها در صبح روز یکشنبه، روند افزایشی در غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات مشاهده خواهد شد.

نظری خاطرنشان کرد: با تغییر شرایط جوی در طول روز برای برخی ساعات بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی انتظار می رود که احتمال گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را در بعضی اوقات به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: از اینرو با توجه به افزایش نسبی غلظت ذرات معلق در برخی ساعات روز یکشنبه (17 شهریور)، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بعضی مناطق شهر تهران به طور موقت در شرایط نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه های حساس) قرار گیرد. همچنین دما تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.