محمد شریعتمداری در بخشنامه‌ ای دستور داد تا در راستای حمایت از فعالیت‌های خبرنگاران، همه دعاوی قضایی مطروحه را مسترد کنند.

به گزارش مرور نیوز،  محمد شریعتمداری ، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخشنامه‌ای به معاونین، روسا و مدیران سازمانها، صندوقها، بانکها، موسسات تابعه و مدیران کل اجرایی دستور داد تا در راستای حمایت از فعالیت‌های خبرنگاران، همه دعاوی قضایی مطروحه را مسترد کنند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متن کامل این بخشنامه که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار از سوی شریعتمداری صادر شده بود را منتشر کرد.

در این متن آمده است: اطلاع رسانی آزاد و انعکاس حقایق و واقعیت های موجود از عوامل تعیین کننده در میزان توسعه یافتگی یک جامعه در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می باشد که خبرنگاران با آگاه سازی و ارتقای سطح دانش آحاد جامعه و تنویر افکار عمومی به ایفای این مهم می پردازند.

این متن می‌افزاید: روز خبرنگار فرصت مغتنمی است که سازمان ها و ادارات زیرمجموعه به منظور حمایت از فعالیت های این قشر زحمتکش، کلیه دعاوی قضایی مطروحه علیه این عزیزان که ناشی از وظایف حرفه ای آنان باشد را مسترد نمایند. امید است این حرکت، گامی در جهت رفع مشکلات عدیده این قشر خدوم باشد.

گفتنی است، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز خبرنگار طی توئیتی اعلام کرد: « #خبرنگاران امروز با پذیرش مخاطرات در خدمت مردم هستند.محیط آزادوقانونمند شرط لازم برای ایفاءنقش سازنده آنهاست. آنها بزرگترین شرکاءاجتماعی ما و رکن مهم ایجاد شفافیتند، کار حرفه‌ای آنان نباید با محدودیت مواجه و هر شکایتی از خبرنگاران توسط مسئولان ما باید پس گرفته شود».