فرمانده انتظامی پایتخت گفت: در ۱۰ روز گذشته دو محموله بزرگ قاچاق کالا کشف و ضبط شد که این دو محموله بزرگ در دو نقطه مرکزی و جنوب تهران تخلیه شده بودند.

به گزارش مرور نیوز،  سردار حسین رحیمی ، فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به کشفیات پلیس امنیت اقتصادی پایتخت گفت: همکاران بنده در معاونت مبارزه با قاچاق پلیس امنیت اخلاقی اقتصادی در ۱۰ روز گذشته توانستند دو محموله بزرگ قاچاق کالا را کشف و ضبط کنند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: این دو محموله بزرگ در دو نقطه مرکزی و جنوب تهران تخلیه شده بودند؛ یکی از محموله‌ها ۷۰ دستگاه کامیون شامل انواع و اقسام لوازم خانگی خارجی ساخت چین کره آلمان و ایتالیا بوده است.

وی گفت: در این محموله بالغ بر ۷۰ نفر دستگیر شده و بیش از ۲۰ هزار انواع و اقسام لوازم خارجی به ارزش ریالی ۲۵۰ میلیارد تومان کشف شد.

سردار رحیمی ادامه داد: محموله دوم که در جنوب تهران و در منطقه شورآباد بود شامل ۲۵ کامیون انواع و اقسام لوازم خانگی بود که با تعرفه ۴ درصدی وارد شده و با سود بالای ۴۰ درصد فروخته می شد که پنج نفر نیز در این باره دستگیر شدند؛ ارزش ریالی این محموله بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان است.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: این دو محموله از عمده واردکنندگان کالای قاچاق که با شگرد حواله‌های جعلی و کم‌اظهاری یا اظهار کالا به دروغ یا استفاده مجدد از اسناد  گمرکی در پوشش کالای شرکتی استفاده می‌کردند کشف و ضبط شد. 

سردار رحیمی ادامه داد: تمام اطلاعات کالاهایی که از گمرک ترخیص می‌شوند در اختیار ما قرار دارد لذا اطلاعات محموله‌های کشف شده در اختیار پلیس نبود و این گمان را تقویت کرد که اموال قاچاق هستند که پس از بررسی این پرونده این مورد محرز شد. 

وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر 9-8 پرونده برای بررسی بیشتر در پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار دارند به عملکرد این پلیس در 6 ماهه گذشته پرداخت و گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملکرد پلیس امنیت اقتصادی نسبت به سال گذشته 128 درصد افزایش داشته است. 

فرمانده انتظامی پایتخت درخصوص رصد بازار ارز اعلام کرد: بازار ارز به طور کامل در کنترل پلیس است و پلیس در تمام نقاطی که دلالان اقدام به دلالی می‌کنند در سبزه‌میدان، فردوسی و تمام پاساژها رصد اطلاعاتی و حضور نامحسوس دارد؛ البته باید گفت که تذکرات لازم اعلام و تعهدات اخذ شده است. 

سردار رحیمی به رصد فضای مجازی در حوزه ارز پرداخت و گفت: به طور کامل فضای مجازی را رصد کرده و با کسانی که بخواهند قیمت‌های حباب‌گونه را فضاسازی کنند با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد جدی خواهیم کرد. 

وی پلیس امنیت اقتصادی تهران را یگان نوپایی دانست که پرونده‌های مهم مفاسد اقتصادی را رسیدگی کرده و دیگر پرونده‌ها را نیز در دستور کار خود دارد.