مدیر کل پیش‌ بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل و شرق کرمان افزایش سرعت وزش باد موجب ریزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوای این مناطق می‌ شود.

به گزارش مرور نیوز،  احد وظیفه ،  مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده  با اشاره به اینکه از امروز (دوشنبه ۲۵ شهریور) تا پایان هفته جاری، پایداری در غالب مناطق کشور حاکم خواهد بود، اظهار کرد: امروز و فردا (دوشنبه و سه‌شنبه ۲۵ و ۲۶ شهریور)، در شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل و شرق کرمان افزایش سرعت وزش باد موجب ریزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوای این مناطق می‌شود. 

وی تأکید کرد که از امروز تا چهارشنبه (۲۷ شهریور)، دمای هوا در نوار شمالی کشور بین ۳ تا ۵ درجه افزایش می‌یابد. 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر جمعه (۲۹ شهریور) و طی روز شنبه با شمالی شدن جریانها روی دریای خزر، بارش پراکنده در سواحل آن شروع می‌شود.

وظیفه در مورد وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: فردا (سه‌شنبه ۲۶ شهریور)، هوای تهران صاف خواهد بود، پیش‌بینی می‌شود که بالاترین و پایین‌ترین دمای تهران در این روز ۳۱ و ۲۱ درجه سانتیگراد باشد. پس‌فردا (چهارشنبه ۲۷ شهریور)، آسمان تهران صاف و در بعدازظهر نیمه ابری خواهد بود، همچنین در این روز احتمال وزش باد وجود دارد، بیشترین و کمترین دمای تهران ۳۲ و ۲۲ درجه سانتیگراد است.