سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 26 شهریور 98 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 26 شهریور 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 66 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 65 در شرایط سالم قرار دارد.

نظری گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در صبح روز سه‌شنبه (26شهریور 98) در برخی مناطق پرتردد وضعیت نامطلوب برقرار خواهد شد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: به تدریج با افزایش دما و رشد ناپایداری‌های جوی، همچنین افزایش سرعت باد در برخی ساعات بعدازظهر انتظار می‌رود از بیشینه غلظت آلاینده ازن نسبت به روز قبل کاسته شده و وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق پایتخت از لحاظ این آلاینده در شرایط مطلوب قرار داشته باشد.

وی بیان کرد: با کاهش میزان ناپایداری جوی و افزایش حجم ترافیک در اواخر وقت سه‌شنبه، تجمع ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

نظری اظهار داشت: در صبح روز چهارشنبه (27 شهریور 98) نیز آغاز تردد خودروها سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها شده، هرچند افزایش نسبی سرعت باد در نخستین ساعات این روز، بهبود کیفیت هوا نسبت به روز قبل را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: در طی روز با افزایش دما و مهیا بودن شرایط لازم جهت شکل‌گیری آلاینده ازن، روند افزایشی در غلظت این آلاینده پیش‌بینی می‌شود. در ساعات پایانی چهارشنبه نیز افزایش ناگهانی سرعت باد و ایجاد شرایط ناپایدار جوی سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری شرایط مطلوب در اکثر مناطق خواهد شد.