کلیات لایحه ساماندهی تبلیغات محیطی شهر تهران در شورای شهر به رای گذاشتند و با 20 رای موافق به تصویب رسید.

به گزارش مرور نیوز،  محمدجواد حق‌شناس درخصوص ساماندهی تبلیغات محیطی گفت: موضوع تبلیغات محیطی در سه کمیسیون مشترک سلامت، شهرداری و فرهنگی- اجتماعی بررسی شده و نشست‌های جمعی و تخصصی در این زمینه داشته‌ایم. 

وی افزود: لایحه شهرداری با محوریت زیباسازی است و اصلاحیه مصوبه امری ضروری به شمار می‌رود چرا که درآمد پایدار از طریق تبلیغات محیطی انجام می‌گیرد و امیدوارم همه به این مصوبه رای دهید. 

پس از سخنان حق‌شناس کلیات لایحه ساماندهی تبلیغات محیطی شهر تهران به رای گذاشته و با 20 رای موافق به تصویب رسید. 

پس از این رأی‌گیری محمود میرلوحی عضو دیگر شورای شهر تهران پیشنهادی در مورد مصوبه داشت که دو کلمه پیمان و کارگزاری در لایحه جابجایی‌هایی در آن صورت گیرد. 

برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در مورد این پیشنهاد گفت: به دنبال این هستیم که دست سازمان نسبت به رقیبان همچون صدا و سیما در تبلیغات باز شود و بتوانیم با ایجاد فضای بیشتر سهم زیادتری از تبلیغات داشته باشیم. 

در ادامه نیز محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: در این لایحه یک جا اجازه مزایده و یکجا اجازه مناقصه داده شده اینکه قاطع بگوییم همه از یک طریق انجام گیرد درآمدزایی را دچار مشکل خواهد کرد و نمی‌توان برای اینکه جلو ستاد را بگیریم عقب عقب از پشت بام بیفتیم کارگزاران را باید انتخاب و نظارت‌ها را انجام دهیم. 

بهاره آورین عضو دیگر شورای شهرگفت: رقابت برای کار لازم است و مصوبه باید حس رقابت را فراهم کند؛ همچنین ساز و کار رقابت مزایده است و فضای عمومی شهر باید سازوکار مزایده داشته باشد. 

سرانجام پیشنهاد میرلوحی با 14 رأی مخالف به تصویب نرسید و اعضای شورای شهر موضوع دیگری را در دستور کار قرار دادند.