آهن میزان جذب لیکوپن را به نصف کاهش می‌دهد. لیکوپن از کاروتنوئیدها به حساب می‌آید که سرشار از آنتی‌اکسیدان است و در گوجه فرنگی یافت می‌ شود.

به گزارش مرور نیوز، محققان آمریکایی بر اساس بررسی‌های خود مشاهده کردند: خوراکی‌های سرشار از آهن می‌ توانند بر خاصیت ضد سرطانی گوجه فرنگی تاثیر منفی داشته باشد.

نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که آهن میزان جذب لیکوپن را به نصف کاهش می‌دهد. لیکوپن از کاروتنوئیدها به حساب می‌آید که سرشار از آنتی‌اکسیدان است و در گوجه فرنگی یافت می‌شود.

گوجه فرنگی حاوی خواص متعددی برای سلامت است که می‌توان به تاثیر آن در جلوگیری از ابتلا به سرطان و فشار خون و کمک به حفظ سلامت قلب، پوست و چشم‌ها اشاره کرد. اگرچه مصرف خوراکی‌های سرشار از لیکوپن برای سلامت مفید است، همراه کردن آن‌ها با مواد غذایی دیگر ممکن است خاصیت ضد سرطانی آن‌ها را افزایش داده یا از بین ببرد.

به گفته محققان، بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف مواد غذایی یا مکمل‌ های سرشار از آهن ممکن است خاصیت لیکوپن را به نصف کاهش دهد.

براساس تحقیقات؛ زمانی که افراد وعده‌های غذایی حاوی آهن را همراه با عصاره گوجه فرنگی مصرف ‌کنند جذب لیکوپین در بدن آن‌ها تقریبا به نصف کاهش پیدا کرد. بر همین اساس چنانچه آهن را همراه بعضی مواد غذایی دیگر مصرف کنیم خواص آن‌ ها  از بین می‌رود.