شهردار تهران در مورد برنامه‌ های شهرداری تهران برای مراسم روز تهران گفت: تلاش می‌کنیم ارزش‌هایی از تهران که مورد توجه قرار نگرفته و یا کمتر به آن توجه شده مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مرور نیوز، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در جمع خبرنگاران در مورد جزییات تفاهم‌ نامه‌اش با ظریف گفت: این تفاهم‌ نامه با وزارت امور خارجه در راستای اجرای مصوبه سال 1382 دولت مبنی بر این‌که شهرداری را موظف کرده بود به میدان مشق توجه کند، انجام شده است.

شهردار تهران با اشاره به ویژگی‌های میدان مشق و قرارگرفتن موزه‌های مختلف از جمله ایران باستان، عبرت و غیره ، گفت: می‌توان به میدان مشق به عنوان یک فضای شهری توجه کرد و موزه اسناد وزارت امور خارجه نیز در آن ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: میدان مشق ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد که می‌تواند به عنوان فضای شهری توسعه یافته و مورد توجه قرار گیرد.

حناچی در مورد اقدامات شهرداری در مراسم اربعین با بیان این‌که نگاه ما به اربعین به مانند نگاه‌مان به نمایشگاه «عطر سیب» است، گفت: مدیریت ما فرهنگی است و تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که گروه‌های مردمی در راستای اعتلای فرهنگ اربعین کار کنند.

شهردار تهران تاکید کرد:‌ ماموران شهرداری نیز در کنار سایر زائرین مشغول به کار هستند.

وی در مورد بخشنامه‌اش پیرامون عزل پیمانکاران متخلف در موضوع حذف کلمه شهید از تابلوهای شهری، ادامه داد: این بخشنامه روز چهارشنبه صادر شد و به دلیل تعطیلات آخر هفته، هنوز گزارشی به دستمان نرسیده است و منتظر گزارش معاونین و شهرداران مناطق هستیم.

حناچی در مورد برنامه‌ های شهرداری تهران برای مراسم روز تهران گفت: تلاش می‌کنیم ارزش‌هایی از تهران که مورد توجه قرار نگرفته و یا کمتر به آن توجه شده مورد توجه قرار گیرد و براین اساس یک هفته به نام "تهران" خواهیم داشت که هر روز آن برنامه داریم و متناسب با نام‌گذاری آن روز برنامه‌های متنوع و افتتاح خواهیم داشت.

شهردار تهران در خاتمه سخنانش در حاشیه بهره‌برداری از پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید چمران، با بیان این پروژه امروز موجب ایجاد دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی و دانشگاه شهید بهشتی می‌شود، گفت: با احداث این پل گلوگاه ترافیکی این منطقه برداشته می‌شود و امیدواریم از آنجایی که این پروژه با همکاری نمایشگاه بین‌المللی انجام شده بتوانیم با همکاری سایر دستگاه‌ها گره‌های دیگر ترافیکی را باز کنیم.