رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: زمان ثبت دارایی به این صورت است که مسئولان باید دارایی های خود را قبل و بعد از هر دوره خدمتی اعلام کنند.

به گزارش مرور نیوز،  حجت الاسلام و المسلمین شهریاری ،  رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود با رسانه‌ها با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: بدون تردید شهدای ما مهمترین دستاوردی بوده که انقلاب اسلامی داشته و امروز ایران اسلامی با داشتن این شهدا و ایثارگران و جانبازان الگویی برای جهان اسلام است.

وی افزود: امروز اقدام مبارکی توسط دستگاه قضایی شکل گرفته است و آن هم افتتاح سامانه ثبت دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران است.

شهریاری با اشاره به اصل ۱۴۲ قانون اساسی،  تصریح کرد: افرادی که تحت شمول این اصل هستند؛  رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان است که باید قبل و بعد از خدمت، دارایی خود را ثبت کنند.

وی افزود: هر کسی که قرار است حکمی برایش صادر شود و اگر می خواهد متصدی شود، باید قبل از آن تعهد بدهد که لیست دارایی‌اش را اعلام می کند و در غیر این صورت باید پاسخگو باشد. در واقع  شرط تصدی مسولیت‌ها این است که هرکسی که حکمی برایش صادر می شود باید حتما فهرست دارایی‌های خود را اعلام کند.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: ما مترقی ترین اصل قانون اساسی را اصل ۱۴۲ می دانیم زیرا بالاترین مقام کشور در این اصل  ملزام شده که دارایی خود را قبل و بعد از خدمت ثبت کند تا برخلاف حق افزایش نیافته باشد.

شهریاری تصریح کرد: زمان ثبت دارایی به این صورت است که مسئولان  باید دارایی های خود را قبل و بعد از هر دوره خدمتی  اعلام کنند.

وی ادامه داد: هدفی که قوه قضاییه و قانون تعیین کرده این است که به اموال مسئولان  رسیدگی شود تا برخلاف حق افزایش نیافته باشد. همه باید دارایی‌های خود را به رییس قوه قضاییه و کمیته سه نفره اعلام کنند و رییس قوه قضاییه هم باید دارایی خود و همسر و فرزندان  را قبل و بعد از خدمت به مرجعی که رهبری اعلام می‌کنند اعلام کند. باعث افتخار است که ریاست قوه قضاییه هفته قبل دارایی خود را به رهبری اعلام کردند.

ادامه دارد...