معاون شهردار تهران گفت: در چنین رویداد بزرگی که جمعیت میلیونی در آن حاضرند شهرداری تهران این درخواست را دارد تا بتواند تا سقف 10 میلیارد تومان هزینه کند.

به گزارش مرور نیوز،  حامد مظاهری ، معاون شهردار تهران درباره یک فوریت لایحه شهرداری برای هزینه‌کرد در مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: ما با یکی از بزرگترین وقایع به نام راهپیمایی بزرگ اربعین مواجه هستیم.

وی افزود پیش‌بینی می‌کنیم که امسال مشارکت مردم و حضور مردم در این مراسم و رویداد جهانی بیش از سالهای قبل باشد.

مظاهری افزود: در چنین رویداد بزرگی که جمعیت میلیونی در آن حاضرند شهرداری تهران این درخواست را دارد تا بتواند تا سقف 10 میلیارد تومان هزینه کند.

معاون شهردار تهران گفت: پیش‌بینی ستاد اربعین این است که بخش عمده این هزینه در خصوص رفت و روب مسیر باشد تا از آلودگی ها پاک شود که اتفاقاً در راستای فعالیتهای شهرداری تهران است.

مظاهری تصریح کرد: از اعضای شورای شهر تهران درخواست میکنم به فوریت این لایحه رأی دهید تا نشان حمایت شورای شهر و شهرداری تهران از این رویداد اسلامی-جهانی باشد.

رسولی در مخالفت با فوریت این لایحه گفت: براساس قانون و آیین‌نامه نحوه رسیدگی به تبصره‌ها و لوایح شورا باید لایحه دارای عنوان باشد و به لزوم تهیه آن اشاره شده باشد.

وی گفت: موضوع این لایحه بودجه‌ای است و حتی می‌توانستند سال پیش آن را تهیه کنند و این مناسبت یک مناسبت رسمی است که در تقویم آمده است.

رسولی گفت: آقایان اربعین را تازه شناخته‌اند که امروز برایش لایحه بودجه آورده‌اند؟ به نظرم این لایحه نباید فوریت داشته باشد.

حق‌شناس در موافقت با این لایحه گفت: یک ماه به زمان اربعین بیشتر باقی نمانده است و در دوره‌های پیشین هم همین‌طور رفتار می‌شده است و از چندین ماه قبل هم برنامه‌های آن پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برای نظارت‌پذیری و هم به جهت اینکه کارها خوب پیش برود باید به این لایحه رأی بدهیم و این در حالی است که شهرداری تهران مسؤولیت برقراری نظافت و رفت و روب در شهر کربلا و نجف است.

سرانجام پس از شنیدن سخنان یک موافق و مخالف درخصوص فوریت این لایحه رأی‌گیری شد و با اکثریت آرا فوریت این لایحه تصویب شد.