شهردار تهران گفت: ما از هر ایده دانش‌ آموزان در راستای حل سه مشکل آلودگی هوا، پسماند و ترافیک استقبال کرده و آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به گزارش مرور نیوز،  پیروز حناچی ، شهردار تهران صبح امروز اول مهر در حاشیه نواختن زنگ مهر در مدرسه البرز درخصوص این‌که ساختمان مدرسه البرز یکی از آثار فاخر انتهای دوره قاجار و ابتدای پهلوی است که به مانند دارالفنون به نوعی شناسنامه آموزش و پرورش محسوب می‌شود، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که اگر دانش‌آموزان بخواهند به مانند شما شهردار شوند چه توصیه‌ای دارید، اظهار کرد: این انتخاب‌ها خیلی با اراده آدم‌ها ارتباطی ندارد و معمولا در مسیر زندگی رخ می‌دهد، اما فارغ از این‌که دانش‌آموزان چه مسئولیتی بگیرند، باید بگوییم که هر کسی که مسیر علم و ادب را طی کند، موفق می‌شود.

وی با بیان این‌که به جوانان توصیه کردم تا از این شور جوانی استفاده کرده و در مسیر ذخیره و تقویت علم و دانش قدم بردارند، اظهار کرد: امروز سرمشق دانش‌آموزان باید همان آموزه‌هایی باشد که از گذشتگان به ما ارث رسیده؛ چرا که ما کشور با قدمتی هستیم و بنا به توصیه بزرگان‌مان که گفته‌اند «توانا بود هرکه دانا بود»، باید این راه را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که شهر به چه میزان برای دانش‌آموزان مناسب‌سازی شده است، گفت: بحث مناسب‌سازی یک رده خاص را در بر نمی‌گیرد و شهر باید برای همه افراد اعم از زن، مرد، سالمند، جوان و غیره مناسب باشد. البته نمی‌توانیم بگوییم که شرایط ایده‌آلی داریم اما تلاش می‌کنیم تا شرایط بهتر شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا از ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزان استفاده می‌کنید یا نه؟ گفت: همین‌جا اعلام می‌کنم که فراخوانی می‌گذاریم تا ایده‌های دانش‌آموزی در راستای حل مشکلات شهری را به ما ارائه دهند و ما از هر ایده دانش‌آموزان در راستای حل سه مشکل آلودگی هوا، پسماند و ترافیک استقبال کرده و آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.