صبح امروز (2 مهر) با حضور پیروز حناچی 100 دستگاه دوچرخه به دبیرستان پسرانه ابوریحان بیرونی تحویل داده شد.

به گزارش مرور نیوز،  پیروز حناچی ، شهردار تهران صبح امروز (2 مهر) در مراسم تحویل ۱۰۰ دستگاه دوچرخه به دانش آموزان دبیرستان دولتی ابوریحان بیرونی با تاکید بر اینکه تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم اظهار کرد: نقش دانش آموزان در دفاع مقدس بی بدیل بود و وقتی شما را در صف مدرسه می‌بینم یاد دوران مدرسه خودم می‌افتم که در اواخیر دوران دانش آموزیمان جنگ تحمیلی اتفاق افتاد.

وی با بیان این که رژیم بعثی تهران را بمب باران کرد و حتی یک هواپیما با جسارت به سطح زمین نزدیک شد و سر چهار راه نواب می‌شد کلاه سفید خلبان را دید گفت: اما امام خمینی خیلی زود فضا را تغییر داده و با بیانات ارزشمند خود تهدید را به فرصت تبدیل کردند. اگر امروز کشورمان در سطح منطقه جایگاه خوبی دارد دستاورد آن زمان است.

وی با بیان این که قدر خودتان را بدانید چرا که شما آینده سازان کشور هستید ادامه داد: بخشی از شما در سالهای آینده در بخش‌های مختلف مدیریتی فعال خواهید بود و آن زمان می‌بایست وظیفه خود را در راستای حفظ خون شهدا انجام دهید.

وی با اشاره به ارائه صد دستگاه دوچرخه به دانش آموزان این مدرسه گفت: اتفاقی که امروز در مدرسه شما رخ داده بسیار خوشایند است چرا که یک زمانی در شهرهای ما اساسا اینقدر ماشین نبود و ما بچگی‌مان را با دوچرخه گذراندیم. اما حالا ۸۰ درصد آلودگی شهر تهران منشاء سوخت فسیلی دارد و ۴۰ درصد آلودگی هوا نیز مستقیما به خودروهای شخصی بر می‌گردد.

وی با بیان این که اگر می‌خواهیم سالم باشیم راهی جز دوری ازخودرو شخصی و توسعه حمل و نقل عمومی نداریم افزود: شهرهای پیشرفته دنیا نیز از دوچرخه استفاده می‌کنند به گونه‌ای که در شهر وین، ۷ درصد حمل و نقل بر پایه‌ دوچرخه است.

وی با بیان این که ما در شهرداری تهران  به توسعه حمل و نقل عمومی، سرویس مدرسه و دوچرخه اهتمام ویژه داریم اظهار کرد: توسعه دوچرخه موجب تحرک می‌شود و می‌دانید که ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت و چاقی با شرایط زندگی شهر نشینی ارتباط نزدیک دارد.

وی با بیان این که امید است این حرکت جریان ساز باشد و به یک حرکت عمومی تبدیل شود گفت: شاید روزی برسد که شهر تهران را از این حجم طویل خودروها دور کنیم تا آینده بهتری داشته باشیم.

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با بیان این که برای توسعه آموزش و فرهنگ به دانش آموزان سالم نیاز داریم گفت: متاسفانه بعضا دیده شده است که طرح‌ها بدون پیوست فرهنگی اجرایی می شود و این سبب می‌شود که طرح‌ها در بین راه دچار مشکل شوند.

وی با اشاره به توزیع دوچرخه میان دانش آموزان افزود: از این طرح استقبال می‌کنیم و از آنجایی که توسعه فرهنگ یکی از کارکردهای آموزش و پرورش است به توسعه این مهم کمک خواهیم کرد.

همچنین کلهری شهردار منطقه ۱۷ نیز با بیان این که این مدرسه اولین مدرسه‌ای است که به سه شنبه بدون خودرو می‌پیوندد گفت: امروز صد دستگاه دوچرخه به دانش آموزان این مدرسه تقدیم شد و ۳۰ دانش آموز نیز خودشان دوچرخه داشتند و قرار شده است که ۷ مربی نیز دانش آموزان را همراهی کند و بر همین اساس ۱۳۷ دوچرخه از مبدا این مدرسه حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به میزانی که آموزش و پرورش آمادگی داشته باشد شهرداری نیز نسبت به ارائه‌ی دوچرخه اقدام می‌کند تصریح کرد: همه دوچرخه‌ها بیمه کامل هستند.