معاون شهردار تهران گفت: از این پس در هر ماه در یک منطقه یک خیابان کامل را بازطراحی خواهیم کرد و به مردم تحویل می‌دهیم تا شهری زیست پذیرتر داشته باشیم.

به گزارش مرور نیوز،  محسن پورسید آقایی ، معاون شهردار تهران پیش از ظهر امروز 2 مهر در نشست روز بدون خودرو اظهار کرد: برای دنبال کردن موضوع شهر بدون خودرو باید بر دو محور اصلی کار کنیم اولاً توسعه حمل و نقل عمومی و غیرخودرویی است. از سال گذشته تا امروز میزان ظرفیت مترو تهران ۵۴ درصد افزایش داشته است یعنی از سرفاصله بین ۵ تا ۶ دقیقه به سرفاصله ۳.۵ دقیقه رسیده‌ایم.

وی افزود: در حوزه دوچرخه‌سواری هم سیاست‌ها به بار نشست و علاوه بر کارهای سنتی دوچرخه‌های اشتراکی هم به میدان آمدند و امروز روزانه ۴ هزار نفر از دوچرخه‌های اشتراکی استفاده می‌کنند.

پورسید آقایی تصریح کرد: شاید این عدد خیلی بزرگ نباشد اما شروع خوبی است زیرا ما کار را از صفر شروع کردیم و در ۸ ماه گذشته تاکنون از آزادسازی نزدیک به ۱۴ تن کربن جلوگیری شده است.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در کنار توسعه حمل و نقل عمومی باید همزمان به سراغ محدودیت برای خودروها برویم زیرا علی‌رغم افزایش ظرفیت مترو میزان مسافران مترو تنها ۵ درصد افزایش یافته است. این یعنی اینکه راه‌حل مشکل تهران فقط توسعه حمل و نقل عمومی نیست و باید نسبت به وضع محدودیت برای خودروها هم اقدام کنیم تا این دو بال کنار هم مشکل تهران را حل کنند.

وی ادامه داد: ما با تعریض خیابان‌ها مخالفیم ‌و اعتقادمان این است که باید خیابان‌ها از خودروها گرفته شود و به شهر و شهروندان بازگردد. اصولاً تعریض خیابان‌ها راهکاری مثل اتوبان‌سازی است.

پورسید آقایی تصریح کرد: ما به موضوع خیابان کامل هم توجه کردیم یعنی از این پس خیابان فقط متعلق به خودروی شخصی نیست و باید همه مُدهای حمل و نقل عمومی مثل دوچرخه و خودروهای حمل و نقل عمومی از خیابان سهم داشته باشند.

معاون شهردار تهران گفت: از این پس در هر ماه در یک منطقه یک خیابان کامل را بازطراحی خواهیم کرد و به مردم تحویل می‌دهیم تا شهری زیست پذیرتر داشته باشیم.