وزیر دادگستری گفت: در سال قبل و سال جاری تعداد قابل توجهی از زندانیان ما از آسیای میانه برگشت داده شده‌اند و همکاری‌ های ما در سطوح بین‌المللی در حال گسترش است و تلاش داریم که هر تعداد از زندانیان را که می‌توانیم، منتقل کنیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از قوه قضاییه، سید علیرضا آوایی ، وزیر دادگستری در سفر استانی خود به زنجان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درخصوص اموال توقیف شده ایران در کانادا، گفت: آن مقدار که امکان داشته و ضوابط بین‌الملل اجازه دهد، مقابله به مثل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هم قوه قضائیه و هم دولت این کار را غیرقانونی می‌دانند، تصریح کرد: قوه قضائیه و دولت از زمانی که این خبر را متوجه شدند، مشغول بررسی هستند، اما کار بین‌المللی کردن قواعد خاص خودش را دارد و باید طبق آن پیش برویم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه ما با تعداد قابل توجهی از کشور‌ها معاضدت قضایی، موافقتنامه استرداد محکومان، استرداد مجرمین و انتقال محکومین را داریم، تصریح کرد: برخی از کشور‌ها ممکن است چند زندانی از ایران داشته باشند و برخی از کشور‌ها مثل ترکیه هم وجود دارد که تعداد زندانیان ما در آنجا بیشتر است.

آوایی با بیان اینکه علت دستگیری زندانیان ما در کشور‌های مختلف متفاوت است، گفت: پرونده این زندانیان اغلب در دو بخش مواد مخدر و  ورود غیرمجاز است و در این زمینه معاونت بین‌الملل قوه قضائیه وارد عمل شده است.

وی تصریح کرد: در سال قبل و سال جاری تعداد قابل توجهی از زندانیان ما از آسیای میانه برگشت داده شده‌اند و  همکاری‌های ما در سطوح بین‌المللی در حال گسترش است و تلاش داریم که هر تعداد از زندانیان را که می‌توانیم، منتقل کنیم.