سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران چهارشنبه 3 مهر 98 خبر داد

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران چهارشنبه 3 مهر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 88 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 71 همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

نظری گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز چهارشنبه (3 مهر 98) با حاکمیت جو آرام و نیز افزایش تردد خودروها، شاهد تجمع غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهیم بود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: به‌تدریج با رشد ناپایداری روزانه همراه با کاهش دما نسبت به روز قبل، شرایط تشکیل آلاینده ازن محدود شده و اکثر مناطق نسبت به این آلاینده در شرایط مطلوب به سرخواهند برد.

وی بیان کرد: در ساعات پایانی چهارشنبه نیز با افزایش حجم ترافیک، انتظار می‌رود بر غلظت ذرات معلق افزوده گردد، هرچند با افزایش تدریجی سرعت باد در برخی ساعات شبانگاهی، پراکندگی آلاینده‌ها از سطح شهر تهران سبب برقراری شرایط مطلوب در اکثر مناطق خواهد شد.

وی افزود: با آغاز تردد خودروها در نخستین ساعات روز پنجشنبه (4مهر 98)، شرایط آرام جوی همراه با آسمان صاف سبب تجمع آلاینده‌ها شده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش بینی می‌شود.

نظری اظهار داشت: با افزایش دما نسبت به روز چهارشنبه، غلظت آلاینده ازن نسبت به روز قبل با اندکی افزایش روبه رو خواهد شد اما با افزایش سرعت باد، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شده و از غلظت آلاینده‌ها (ازن و ذرات معلق) کاسته خواهد شد. 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: رفته رفته با وزش باد نسبتاً شدید (بیش از 8متربرثانیه)، دربرخی مناطق مستعد احتمال گسیل گرد و خاک و غبار محلی وجود خواهد داشت که به تبع آن کیفیت هوا در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. شایان‌ذکر است در اواخر وقت پنجشنبه با کاهش ناپایداری و برقراری وضعیت آرام جوی، تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودروها پیش‌بینی می‌شود.