سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنج شنبه 4 مهر 98 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنج شنبه 4 مهر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 64در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 66 همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

نظری گفت: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که در صبحگاه روز پنجشنبه (4مهر 98) با افزایش تردد خودروها همراه با حاکمیت جو آرام، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها مهیا شده و سبب خواهد شد وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق در شرایط نامطلوب (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) قرار گیرد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش سرعت باد، پراکندگی آلاینده‌ها و به‌تبع آن بهبود نسبی کیفیت هوا دور از انتظار نیست. وزش باد شدید در برخی ساعات روز جاری باعث گسیل گردوخاک از مناطق مستعد شده و احتمال می‌رود در این نواحی شاهد کاهش کیفیت هوا و برقراری جو غبارآلود باشیم.

وی بیان کرد: با کاهش میزان ناپایداری جوی در شبانگاه پنجشنبه و هم‌زمان با ساعات اوج ترافیک، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در بعضی مناطق پرتردد، کاهش کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با تداوم این شرایط جوی تا نخستین ساعات روز جمعه (5 مهر 98)، انتظار می‌رود در برخی ساعات صبحگاه افزایش نسبی در غلظت ذرات معلق و به دنبال آن برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) در برخی مناطق پایتخت مشاهده گردد.

نظری اظهار داشت: در طول روز با تابش خورشید و افزایش دما، احتمال شکل‌گیری آلاینده ازن و افزایش غلظت آن در ساعات بعدازظهر وجود خواهد داشت اگرچه با توجه به شرایط جوی از حد مجاز فراتر نخواهد رفت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: در اواخر وقت جمعه نیز با افزایش حجم ترافیک غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا کرده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.