سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهرانشنبه 6 مهر 98 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهرانشنبه 6 مهر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 93 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 68 همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

نظری گفت: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبح روز شنبه (6 مهر 98) غلظت ذرات معلق افزایش پیدا کرده و با توجه به افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته نسبت به روز گذشته از میزان بالاتری برخوردار بوده و سبب برقراری شرایط نامطلوب در برخی مناطق پایتخت خواهد شد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: به تدریج با رشد ناپایداری و وزش باد شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شده، هرچند با توجه به افزایش سرعت باد ( بیشتر از 8 متر بر ثانیه) در بعدازظهر روز جاری، احتمال گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد وجود خواهد داشت.

وی بیان کرد: در اواخر وقت شنبه با کاهش میزان ناپایداری جوی همراه با افزایش حجم ترافیک، تجمع آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق) در بعضی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود؛ اگرچه وزش باد در بهبود نسبی کیفیت هوای شهر تهران مؤثر خواهد بود.

نظری اظهار داشت: با کاهش ناپایداری جوی تا نخستین ساعات روز یکشنبه (7 مهر 98)، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها در ساعات اوج ترافیک صبحگاهی مهیا خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا دربرخی مناطق در شرایط ناسالم به ویژه برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: شایان ذکر است در بعدازظهر یکشنبه نیز، افزایش نسبی سرعت باد سبب بهبود موقتی کیفیت هوا شده، اما در ساعات پایانی یکشنبه با حاکمیت جوی آرام و ترافیک شبانگاهی، برغلظت ذرات معلق افزوده شده و به‌تبع آن کیفیت هوا را در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد داد.