فرمانده مرزبانی ناجا گفت: حدود یک تن و ۲۰۰ کیلو مواد مخدر در جنوب شرق و مجموعا در حوزه شرق کشور در ۱۵ روز اخیر، حدود ۴ تن کشفیات مواد مخدر داشتیم.

به گزارش مرور نیوز،  سردار قاسم رضایی ،  فرمانده مرزبانی ناجا درباره کشف ۶ تن مواد مخدر در مرزهای کشور گفت: خوشبختانه کشور ما هر روز در حال توسعه و پیشرفت است و امنیت در کشور ما مطلوب است.

وی افزود: مرزبانان در راستای وظایف ذاتی شان، مصمم بر ارتقای امنیت پایدار در مرزها هستند و حفظ امنیت یکی از اهداف جدی مرزبانان نیروی انتظامی است.

فرمانده مرزبانی ناجا عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در کشورهای پیرامونی ما به ویژه در مرزهای شرقی ایران اسلامی وجود دارد، تولید مواد مخدر متأسفانه با فتنه استکبار در منطقه، افزایش داشته است.

سردار رضایی گفت: آماری که به صورت رسمی سازمان ملل اعلام می‌کند، در کشورهای شرقی ما به ویژه افغانستان، تولید مواد مخدر را به بیش از ۸ تا ۹ هزار تن برآورد می‌کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: مرزبانان در ۱۵ روز گذشته با اقدامات هدفمند در ۳ عملیات در حوزه شرق کشور، در هر کدام ۸۰۰، ۶۰۰ و یک هزار و ۱۰۰ کیلو انواع مواد مخدر را با درگیری‌، دستگیری‌ها و توقیف خودروها کشف کرده اند و این نشان می‌دهد که حجم تولید و ترانزیت در منطقه بالا گرفته است.

وی با اشاره به کشف موادمخدر در مرز میرجاوه و سراوان گفت: حدود یک تن و ۲۰۰ کیلو مواد مخدر در جنوب شرق و مجموعا در حوزه شرق کشور در ۱۵ روز اخیر،  حدود ۴ تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: در این چند عملیات ۷  قاچاقچی دستگیر شده‌اند که حین درگیری و تیراندازی بعضی از آنها مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

وی با اشاره به کشف مواد مخدر توسط مرزبانان آبادان گفت: همچنین طی چند روز گذشته در یک عملیات منسجم قریب بر ۷۰۰ کیلو مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و در ادامه در حوزه استحفاظی دشت آزادگان ۱۵ کیلو شیشه از یک قاچاقچی کشف شد.

سردار رضایی گفت: در مجموع در ۱۵ روز اخیر، قریب بر ۶ تن مواد مخدر را کشف و از ورود آن به کشور جلوگیری کردیم.

وی با اشاره به کشورهای همسایه اظهار کرد: آنچه که نیاز است، اینکه مرزبانان کشورهای همسایه خود مسئول امنیت مرزهایشان هستند و مرز مشترک دو کشور باید مشترک مدیریت شود.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در حوزه مرز پاکستان تعامل خوبی را دستگاه‌های مرزبانی، امنیتی و نظامی پاکستان شروع کرده‌اند، لیکن عقبه این کشفیات به آن طرف مرز برمی‌گردد.

وی، مرزهای ایران اسلامی را برای قاچاقچیان و سود جویان ناامن دانست و خاطرنشان کرد: مرزبانان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور شبانه روزی در مرزها، با هرگونه پدیده قاچاق برخورد خواهند کرد و قاچاقچیان بدانند که سدی محکم به نام مرزبانان در مقابل آنها ایستادگی خواهند کرد.