رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس آنچه به گوش من رسیده در چند سال اخیر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات برای آتش نشانی شده است.

به گزارش مرور نیوز،  محسن هاشمی ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آیین روز آتش نشان که صبح امروز (7 مهر) با حضور جمعی از مدیران شهرداری تهران و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز در تقویم روز آتش نشان و ایمنی نامگذاری شده است که به واسطه یاد و خاطره آتش نشانی است که آتش پالایشگاه آبادان را خاموش کردند.

هاشمی گفت: در آن حادثه متأسفانه تعدادی از آتش نشانان ما در حین انجام وظیفه شهید شدند و جالب است که آن روز آن آتش نشانان پای کار ایستادند و کار خود را رها نکردند.

وی ادامه داد: از ساخت اولین ایستگاه آتش نشانی در کشورمان حدود ۸۰ سال گذشته است که در شهر تبریز ساخته شد و از آن تاریخ به بعد هزاران حادثه رخ داده است که آتش نشانان در این حوادث جانفشانی کرده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: آخرین حادثه بزرگ ما حادثه پلاسکو بود که داغ آن هنوز بر دل ها وجود دارد و باید در حوادث با کمترین مشکلات و کشته‌ها مواجه شویم.

هاشمی افزود: در سالهای گذشته تهران در وضعیت مناسبی در بحث تامین تجهیزات آتش نشانی قرار دارد و حدود ۵ هزار نفر فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: براساس آنچه به گوش من رسیده در چند سال اخیر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات برای آتش نشانی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته آنچه بیش از خرید تجهیزات اهمیت دارد موضوع پیشگیری و ایمنی است که باید به این موضوع توجه ویژه‌تری شود.

هاشمی ادامه داد: البته برخی ایراد می گیرند و می گویند ایمنی در ساختمان‌ها کم است یا می‌گویند روند بررسی ایمنی ساختمان‌ها باعث کند شدن روند ساخت و سازها می‌ود اما این هم باید مرتفع شود.

وی افزود: یک گلایه هم از شهرداری داریم که برنامه های شهرداری به اعضای شورا دیر اطلاع داده می‌شود و آقای مظاهریان بعضاً برنامه ها را دیر به ما اعلام می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران گفت مثلا امروز ساعت ۷ صبح به من اطلاع دادند که باید ۸:۲۵ برای شما در این جلسه سخنرانی کنم که بهتر است این موضوع مرتفع شود.