شهردار تهران گفت: ما فضای کسب و کار را برای کسانی که ایده‌های جدید داشته باشند فراهم می‌کنیم، فقط باید بدانیم که از کدام نقطه شروع و نقشه راه درستی برای آن ترسیم کنیم.

به گزارش مرور نیوز،  پیروز حناچی ، شهردار تهران در جلسه شورای راهبردی تهران هوشمند که عصر روز گذشته در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با حضور  بهاره آروین - عضو شورای اسلامی شهر، جمعی از معاونان و مدیران کل شهرداری تهران، محمدباقر اثنی عشری - رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، محمود جراحی - استاد دانشگاه و معاون پیشین توسعه خدمات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی - و رضا فرجی دانا - رییس انجمن علمی آموزش مهندسی کشور-  برگزار شد، با اشاره به قدرت زیرساخت‌ها و نیروی انسانی جوان کشور اظهار کرد: یکی از مزیت‌هایی که در کشور داریم وجود نیروی جوانی است که بسیار سریع‌تر از ما در حال دریافت سرویس است و انتظارات بالایی دارد. این فضا در حاکمیت هم هست که در زمینه رونق کسب و کارهای نوآور وارد شود. هم اکنون پلتفرمی که در تهران فراهم است مثل اسبی زین شده است که سایر خدمات را نیز می‌توان روی آن‌ها سوار کرد.

وی ادامه داد: ما فضای کسب و کار را برای کسانی که ایده‌های جدید داشته باشند فراهم می‌کنیم، فقط باید بدانیم که از کدام نقطه شروع و نقشه راه درستی برای آن ترسیم کنیم. تهران اگر در این حوزه درست عمل کند نمونه موفقی در زمینه حمایت از کسب و کارهای نوآورانه در کشور خواهد بود.

* تمرکز بر یکپارچه‌سازی داده‌ ها مهم‌ ترین اولویت امسال است

محمد فرجود - دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند - در این نشست با ارائه گزارش از عملکرد سازمان و دبیرخانه تهران هوشمند در این حوزه، بهره‌گیری از تجربیات دنیا را با اهمیت توصیف کرد و گفت: تجربیات بین‌المللی ثابت کرده است که شهر هوشمند می‌تواند تا ۲۰ درصد موجب افزایش کیفیت زندگی مردم شود و هزینه‌های زندگی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران سپس به مدل‌های شهر هوشمند و تجربه‌های جهانی اشاره و اظهارکرد: ما شاخص‌های بین‌المللی و داخلی را برای برنامه تهران هوشمند مورد بررسی دقیق قرار داده‌ایم. آخرین استانداردهای ISO و ITU در این حوزه همچنین اولویت اثرات برنامه تهران هوشمند بر شهروندان و ذینفعان مورد مطالعه قرار گرفته‌ است.

وی سپس با مرور برنامه‌های تهران هوشمند گفت: در سال ۹۸ تمرکز ما بر یکپارچه سازی داده‌هاست و سال بعد بر یکپارچه‌سازی خدمات خواهد بود. برنامه‌های شهروند هوشمند، توسعه خدمات ایمنی و انرژی هوشمند، توسعه زیرساخت‌ها، یکپارچه‌سازی خدمات پرداخت، تحول دیجیتال، مدیریت سفرهای درون‌شهری و هوشمندسازی محیط شهری و برنامه تهران نوآور از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های کلیدی و عملیاتی پروژه‌های تهران هوشمند است.

در این نشست همچنین آیین‌نامه شورای راهبردی مرور و درباره مباحث کلیدی مطرح شده تبادل نظر انجام شد همچنین در انتها شهردار تهران به همراه اعضای شورای راهبردی تهران هوشمند از مرکز داده (دیتاسنتر) شهرداری واقع در سازمان فناوری اطلاعات بازدید کردند.