رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مشکل تامین منابع آبی برای پارک چیتگر نیز اظهار کرد: بر اساس بررسی انجام شده سالیانه هفت تا ۱۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری چیتگر است

به گزارش مرور نیوز،  محسن هاشمی ،  رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درخصوص مصوبات جلسه امروز شورا، اظهار کرد: در جلسه امروز موارد مهمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تذکراتی نیز توسط اعضای شورا در حوزه‌های مختلف مطرح شد. از مهمترین مباحث امروز می‌توان به روز آتش نشان اشاره کرد که تقدیر ویژه‌ای نیز از آتش نشانان انجام شد.

وی افزود: امروز بحث صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری شهیدان در کوی و برزن مطرح شد که اقدامات ویژه‌ای نیز برای این مسیر انجام خواهد شد. همچنین گزارشی نیز در خصوص موضوع شهید زدایی از نام معابر شهر تهران نیز توسط کمیته ویژه به زودی به شورا ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز تشکری نیز از آقای روحانی رئیس جمهوری و تیم ویژه ایشان انجام شد که توانستند منویات مقام معظم رهبری را به خوبی پیگیری کنند و باعث خیر برای کشور شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه صحبت‌های خود به نخستین دستور جلسه امروز مبنی بر بررسی بودجه برگزاری راهپیمایی اربعین اشاره کرد و افزود: در مورد این مراسم لایحه‌ای ارائه شده بود که با تصویب این لایحه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های برگزاری این مراسم به شهرداری تهران اختصاص پیدا کرد و مقرر شد گزارش هزینه‌ها نیز پس از برگزاری مراسم به شورا ارائه شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز ۲۳ نامگذاری نیز در دستور کار بود که مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص تذکر حجت نظری درباره تاثیرات طرح محدوده کاهش آلودگی هوا که جایگزین طرح زوج و فرد شده است گفت: ایشان در جلسه تذکری دادند اما نباید پیش داوری کنیم. این تذکر باید به شهرداری تهران ابلاغ و پاسخ آن داده شود.

وی در خصوص مشکل تامین منابع آبی برای پارک چیتگر نیز اظهار کرد: بر اساس بررسی انجام شده سالیانه هفت تا ۱۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری چیتگر است و ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی این پارک نیاز است اما با توجه به اختلاف آبفا با شهرداری منطقه، آب این پارک قطع شده که ما اعلام کردیم با توجه به هزینه هفت میلیاردی سالانه برای این پارک باید ابتدا پول آب داده می‌شد.

وی ادامه داد: البته آبفا به دنبال اخذ حق انشعاب این محدوده بوده که موجب اختلاف با شهرداری منطقه شده، البته آب تصفیه شده از محل پساب‌ها به درستی استفاده نمی‌شود که تاکید شده این منابع آبی در این محدوده به درستی استفاده شود. در حقیقت اولویت تامین منابع آبی و استفاده بهینه از محل منابع آبی پساب‌ها باعث خواهد شد که مشکلی برای آب چیتگر نداشته باشیم. بی تردید اختلافات با آبفا نیز باید با گفت‌وگو حل و فصل شود.

وی در خصوص آفت درختان این پارک بیان کرد: طبیعی است که درختان بعضا آفت می‌گیرند و باید این موضوع پیگیری شود. دو نوع آفت وجود دارد. برخی از آنها قابل حل نیستند و درخت باید از ریشه در بیاید اما در مورد درختان چیتگر از نوع آفت آنها خبر نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حقوق ناظرینی که از طرف شورای شهر تهران برای انتخابات شورایاری‌ها منصوب شده بودند گفت: پیگیری کردیم که هر چه زودتر حقوق این افراد پرداخت شود. مشکل اینجا بود که باید این افراد حسابی در بانک شهر افتتاح می‌کردند که برخی از آنها همانطور که افتتاح حساب نداشتند ، می‌خواستند حقوق خود را دریافت کنند که این موضوع باعث تاخیر در پرداخت حقوق آنها شده بود.