مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ادامه روند کاهش دما در اغلب مناطق کشور از سرد شدن هوای پایتخت خبر داد.

 به گزارش مرور نیوز ، با استقرار توده هوای سرد بر روی کشور روند کاهش دما در اغلب مناطق کشور تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد.

احمد وظیفه گفت: این کاهش دما در شمال شرق و نوار شمالی کشور بیشتر خواهد بود، همچنین بارش باران و برف طی سه روز آینده در استان‌های حاشیه دریای خزر و به صورت خفیف‌تر در شمال شرق کشور ادامه می‌یابد و بر وسعت نواحی با بارش برف در این مناطق افزوده خواهد شد.

وظیفه با بیان اینکه در روز یکشنبه و دوشنبه انتظار بارش پراکنده وجود دارد گفت: در روز سه شنبه بارش پراکنده در مرکز کشور پیش بینی شده و دریای خزر از روز یکشنبه تا سه شنبه و خلیج فارس در روز یکشنبه مواج است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران در اولین روز آذر با بارش پراکنده و در روز سه شنبه نیمه ابری تا ابری پیش بینی می شود. همچنین حداقل دما در روز دوشنبه 2- درجه و روز سه شنبه 3- درجه سانتیگراد خواهد بود و حداکثر دما در روز دوشنبه و سه شنبه 5 درجه سانتیگراد است.

وظیفه درباره وضعیت آب و هوای شهرهای مرزی کشور نیز گفت: استان اهواز روز دوشنبه و سه شنبه قسمتی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و حداقل دما در روز دوشنبه و سه شنبه 12 و 11 درجه و حداکثر دما در این دو روز 25 درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود و استان ایلام روز دوشنبه کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 14 درجه سانتی گراد و روز سه شنبه صاف با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 14 درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.