جانشین فرمانده ناجا گفت: پلیس مسوول تولید جرم نیست، دستگاه‌ های حاکمیتی و دولتی باید شرایطی را فراهم کند که از جرم پیشگیری شود چرا که جرم حاصل شرایطی است که در جامعه رقم می‌خورد.

به گزارش مرور نیوز،  سردار ایوب سلیمانی ، جانشین فرمانده ناجا صبح امروز (9 مهر) در مراسم گرامیداشت روز کارآگاه گفت: همه حاکمیت‌های دنیا اولین وظیفه‌شان تامین امنیت است و هر کشوری اگر بتواند شرایطی را مهیا کند که بی دغدغه بتواند برای اهدافش زمینه‌ای تامین کند، موفق است.

وی افزود: گام اول در جرم و کشف آن اشرافیت به محیط و گام دوم پیش‌بینی وضعیت است و بعد پیشگیری و مقابله است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: پلیس آگاهی و کارآگاهان پلیس به طور خاص تمرکز بر مرحله اقدام دارد، کار کارآگاهان یک کار محققانه و تحلیلگرانه است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: برای اینکه یک کارآگاه موفق باشد هم داده و هم تحلیل و قدرت تحلیل احتیاج دارد.

وی ادامه داد: پلیس آگاهی یعنی کارآگاهانش و قدرت و توان و ظرفیت پلیس آگاهی به قدرت و توان کارآگاهانش است.

سلیمانی تصریح کرد: پلیس مسئول تولید جرم نیست، دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی باید شرایطی را فراهم کند که از جرم پیشگیری شود چرا که جرم حاصل شرایطی است که در جامعه رقم می‌خورد.

وی افزود: اگر شرایط اجتماعی مانند کسب و کار فراهم شود و یا به عبارت دیگر شرایط اجتماعی به نحوی باشد که به رشد جرم و بزه کار دامن زدند متخلفان محدود می‌شود پس یادمان باشد که شرایط اجتماعی بر جرم افزایش جرم می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: اگر شرایط اقتصادی جامعه به هم می‌خورد و یک دفعه با یک رشد چشمگیر در حوزه سرقت مواجه می شوید ما به عنوان پلیس مسئولین نبوده‌ایم بلکه باید ریشه یابی کنیم.