سخنگوی ناجا گفت: یکی از مراکز افکار سنجی وابسته به وزارت اطلاعات پلیس در رضایتمندی نهادی رتبه نخست را در بین دستگاه‌ها کسب کرده و در امنیت اجتماعی رتبه ۷۳ درصد و امنیت کشور رتبه ۸۷ درصد است.

به گزارش مرور نیوز،  سردار احمد نوریان ،  سخنگوی ناجا صبح امروز (9مهر) در نشست خبری خود به مناسبت هفته ناجا گفت: از سال ۷۸ با درخواست ناجا و تایید فرمانده کل قوا ۱۳ مهر به عنوان روز ناجا تصویب شد.

وی افزود: قرار شد بخشی از دستاوردها و اقدامات و تحولاتی که در حوزه امنیت و کار پلیس است در یک هفته به سمع و نظر مردم برسد.

سخنگوی ناجا ادامه داد: در این هفته به کمک رسانه‌ها تلاش می‌کنیم نقش و سهم شهروندان را از طریق ارتقاء آگاهی، ایجاد حس مسئولیت و... را به طور معنادار بیان کنیم.

سردار نوریان تصریح کرد: شعار هفته ناجا امسال «پلیس هوشمند، امین مردم» است که برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند مردم می خواهند ناجا قوی و مقتدر باشد هوشمند و پیچیده باشد، سالم و امین باشد.

وی ادامه داد: کج کاری های دستگاه‌ها و نهادها بار انتظامی پلیس را افزایش می‌دهد.

سخنگوی ناجا تشریح کرد: ناجا هوشمندی را در دو بعد ساختاری و کارکردی پیاده کرده، در بعد ساختاری با رصد هوشمندانه، تغییرات محیطی بشناسد.

وی گفت: نمایشگاه ایپاس از ۸ تا ۱۱ مهر ماه در مصلی برپا است و مردم می‌توانند با دستاوردهای پلیسی در این نمایشگاه آشنا شوند.

سخنگوی ناجا بیان کرد: پلیس باید از مجرمین جلوتر باشد و به ترفندها و شگرف‌های آنها آگاهی داشته باشد و به همین خاطر است که به هوشمندسازی در ناجا تاکید می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت کشور یک پیمایشی را انجام داده که پلیس در بین ۱۳ گروه شغلی رتبه دوم در وظیفه شناسی و پرهیزکاری (عدالت محوری) به خود اختصاص داده و همچنین در شاخص عملکرد و پاسخگویی نیروی انتظامی در رتبه سوم بین ۲۳ دستگاه کسب کرده و بین ۲۳ دستگاه در حوزه کسب اعتماد رتبه چهارم را کسب کرده است.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: یکی از مراکز افکار سنجی وابسته به وزارت اطلاعات پلیس در رضایتمندی نهادی رتبه نخست را در بین دستگاه‌ها کسب کرده و در امنیت اجتماعی رتبه ۷۳ درصد و امنیت کشور رتبه ۸۷ درصد است.