رییس مرکز مدیریت بیماری‌ های واگیر وزارت بهداشت گفت: ابتلای تعداد زیادی از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV این موضوع کذب و به دور از حقیقت است و از مجاری قانونی، آن را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش مرور نیوز، مجید شیرانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از حدود یک ماه قبل در پی کشف چند مورد بیمار مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری تیم‌های بهداشت و درمان تخصصی و مشاوره در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و با هماهنگی کامل با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولین استانی اقدامات علمی و تخصصی در جهت شناسایی، درمان و پیشگیری از اشاعه بیماری شروع شد و کماکان ادامه دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این راستا تعدادی از افراد مبتلا شناسایی و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته‌اند و اقدامات و آزمایشات تکمیلی در جهت شناسایی علل و موارد جدید و درمان بیماران در حال انجام است.

شیرانی در ادامه ضمن توصیه به همه مردم جهت حفظ خویشتن‌داری و آرامش از آنان تقاضا کرد: اخبار را از کانال‌های رسمی پیگیری کنند و به شایعات و اخبار کذب بخصوص درباره علل و تعداد افراد مبتلا توجه نکنند.

وی همچنین، از همه مسئولین بزرگان و تاثیرگذاران در فضاهای اجتماعی و اصحاب رسانه تقاضاکرد: در حفظ امنیت، حرمت و آرامش مردم و حفظ محرمانگی اطلاعات مردم دانشگاه علوم پزشکی را همراهی کنند.

هم چنین پیش از این منابع مطلع اعلام کردند که  بر اساس بررسی‌های پزشکی انجام شده، مجموع افراد آلوده به این ویروس ناشناخته ۲۲ نفر بوده و آلودگی تمامی ساکنان روستا واقعیت ندارد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در واکنش به اخبار منتشره درخصوص ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا به HIV گفت: معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند که راه‌های ابتلای آنها کاملا مشخص است و تحت مراقبت و درمان قرار دارند و به هیچ عنوان، انتقال عفونت از طریق آزمایش‌های تشخیصی و ... در میان آنها، صحت ندارد.

محمدمهدی گویا گفت: ابتلای تعداد زیادی از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV این موضوع کذب و به دور از حقیقت است و از مجاری قانونی، آن را دنبال خواهیم کرد.

طبق یافته های خبرنگار موج، علت وقوع این حادثه تست رایگان قند خون بوده و خبرگزاری موج این خبر را نه تایید می کند و نه تکذیب.