سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنج شنبه 11 مهر 98 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنج شنبه 11 مهر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 76 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 75 همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

نظری گفت: بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح روز پنجشنبه (11 مهر 98) در برخی مناطق پایتخت شاهد افزایش غلظت ذرات معلق خواهیم بود که عمدتاً ناشی از برقراری وضعیت جوی آرام و نیز ازدیاد تردد خودروها در نخستین ساعات روز است.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: با تداوم وضعیت جوی در طول روز پنجشنبه و رشد اندک ناپایداری جوی، پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند. هم‌زمان با اوج ترافیک شبانگاهی و با توجه به آرام بودن جو، غلظت ذرات معلق افزایش پیدا کرده و سبب می‌شود در برخی مناطق شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس برقرار گردد.

وی بیان کرد: به‌تدریج در ساعات پایانی پنجشنبه با افزایش نسبی سرعت باد و رشد ناپایداری و ابرناکی، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها مهیا شده و بهبود نسبی در کیفیت پایتخت دور از انتظار نیست. با حاکمیت این شرایط جوی و نیز کاهش تردد خودروها در روز جمعه (12 مهر 98) از غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل کاسته شده و اکثر مناطق در وضعیت سالم به سر خواهند برد.

نظری اظهار کرد: به‌تدریج با رشد ناپایداری روزانه و افزایش دما و نیز افزایش سرعت باد انتظار می‌رود با پراکندگی آلاینده‌ها روبه‌رو باشیم، اگرچه با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل موقتی گردوخاک در پاره‌ای از مناطق وجود خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: رفته‌رفته با کاهش میزان ناپایداری جوی و کاهش سرعت باد در طی شب و همچنین ازدیاد تردد خودروها انتظار می‌رود تجمع ذرات معلق در برخی مناطق شرایط نامطلوب (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) را به دنبال داشته باشد.