رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به فعالیت 8 هزار و 500 نیروی امدادی در داخل کشور و عراق گفت: 60 تن دارو به منظور تجهیز انبارهای خود در عراق قرار دادیم.

به گزارش مرور نیوز، سید امیر محسن ضیائی با اشاره به اقدامات انجام شده در مرزها به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: انجام عملیات‌های امداد‌رسانی و درمانی از ماموریت‌های این نهاد در کشور و عراق بوده است.

وی با بیان اینکه حدود 6 هزار و 500 نیروی هلال‌احمر در کشور و 2 هزار نفر نیز در عراق به خدمت‌رسانی برای زائران مشغول بودند افزود: علاوه بر تیم‌های امداد و نجات اعضای این نهاد، تیم‌های درمانی و پزشکی حاضر نیز از نیروهای خدمت‌رسان این طرح به حساب آمده و با تمام توان خود به زائران خدمت می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه 16 پایگاه امدادی در کشور عراق برای خدمت‌رسانی به زوار برپا شد تصریح کرد: 3 ماشین جهت فرماندهی، 36 دستگاه آمبولانس و 3 اتوبوس آمبولانس برای انجام اقدامات درمانی و امدادی نیز در کشور عراق مستقر کردیم.

ضیایی با اشاره به اینکه از جانب جمعیت هلال‌احمر تقریبا به 200 هزار زائر خدمت‌رسانی شد عنوان کرد: از 501 پایگاه آماده‌باش برای انجام خدمت‌رسانی، 80 پایگاه آن به صورت مستقیم با زائران در ارتباط بوده و مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی با اشاره به امداد‌رسانی هوایی علاوه بر استفاده از خودروها و تجهیزات در کشور گفت: اقدامات مربوط به زائران را دانشگاه‌های علوم پزشکی بر عهده داشته و وزارت بهداشت متولی این امر به حساب می‌آید.

ضیایی در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده در کشور ادامه داد: سه دستگاه اتوبوس آمبولانس، تعداد فراوانی از خودروهای امداد و نجات کشور، آمبولانس‌ها و 5 فروند بالگرد نیز در این طرح در مرزها برای زائران آماده به خدمت بوده و هستند و تا آخرین لحظه حضور زائران در عراق و مرزها این خدمات ادامه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه علاوه بر تجهیزات و اعزام نیروهای امدادرسان، بسته‌های دارویی نیز به کشور عراق ارسال شده است تا در اختیار بیماران قرار بگیرد توضیح داد: 60 تن دارو به منظور تجهیز انبارهای خود در عراق قرار دادیم و علاوه بر آن مقداری نیز از عراق تهیه کردیم و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.