مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا شاهد فعالیت سامانه جنوبی با شدت ضعیفی در بخش‌های استان‌های فارس، هرمزگان، بوشهر و کرمان و بخش‌هایی از خلیج فارس و دریای عمان خواهیم بود.

به گزارش مرور نیوز،  صادق ضیائیان ،  مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت آب و هوای کشور در روزهای آینده گفت: طبق تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۱۶ مهر) شاهد ادامه فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور با شدت ضعیفی خواهیم بود و بر این اساس در پاره‌ای از مناطق هرمزگان، کرمان، جنوب و جنوب شرق فارس، بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، دریای عمان، تنگه هرمز و بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس در ساعات عصر و شب رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

ضیائیان با اشاره به این که از بعد از ظهر امروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر افزایش ابر، افت دما، وزش باد در سواحل و بارندگی در بخش‌های غربی آن پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: طی فردا (۱۶ مهر) از مقدار بارش‌ها کاسته می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا شاهد فعالیت سامانه جنوبی با شدت ضعیفی در بخش‌های استان‌های فارس، هرمزگان، بوشهر و کرمان و بخش‌هایی از خلیج فارس و دریای عمان خواهیم بود. همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته ضیائیان، مجددا از بعد از ظهر روز چهارشنبه (۱۷ مهر) و طی روز پنجشنبه (۱۸ مهر) با تقویت جریان‌های شمالی ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور، تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد. همچنین امروز تنگه هرمز، بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس و غرب دریای عمان مواج است.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ مهر) صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۷ مهر) کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.