رییس پلیس پایتخت گفت: بالغ بر ۳۵ پرونده بزرگ و کلان اقتصادی را با همکاری دادستانی به مرحله اجرا گذاشتیم و با قاطعیت ۴۰۰ نفر از این افراد را دستگیر کردیم.

به گزارش مرور نیوز،  سردار حسین رحیمی ، رئیس پلیس پایتخت صبح امروز (16 مهر) در برنامه صبحگاه نیروی انتظامی در ستاد فاتب گفت: عملا سال جدید کاری پلیس از امروز با شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» آغاز خواهد شد.

وی افزود: پلیس هوشمند یعنی حرکت سریع پلیس برای بهره گیری از خدمات هوشمند و آی تی برای ارایه خدمات نوین و بهتر، البته الان پلیس از تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری استفاده می کند.

سردار رحیمی گفت: پلیس امین مردم است و از نقطه صفر مرز تا قلب کشور امین و امانت دار مردم است.

وی ادامه داد: در مسیر خدمت رسانی و استقرار نظم امنیت و آرامش سر از پا نمی‌شناسیم و آنچه در توان داریم به میدان می‌آوریم.

رییس پلیس پایتخت تصریح کرد: با اقدامات ساماندهی و انضباط بخشی در بیش از ۳۰ نقطه در تهران ضمن حمایت از مظلومین تلاش داریم فضا را برای مجرمین ناامن کنیم.

سردار رحیمی بیان کرد: در شوش، مولوی، هرندی، دروازه غار و سایر نقاط شهر تهران گام های بزرگی را در زمینه پاکسازی و امن سازی این نقاط برداشتیم.

فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: در راستای امن تر کردن شهر و سخت کردن محیط برای مجرمین طرح‌های مختلفی را از جمله طرح های رعد و... را پلیس فرماندهی تهران بزرگ اجرا کرد.

وی ادامه داد: طرح کاشف و صاعقه از سوی پلیس آگاهی در حال برگزار است و طرح اقتدار که هدفش برخورد با مزاحمین نوامیس است از سوی پلیس امنیت و طرح طرح بعد از سوی پلیس پیشگیری و طرح ظفر از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود که ۲۳۰ تقطه تهران در همین طرح ظفر پاکسازی کرد.

سردار رحیمی تصریح کرد: بالغ بر ۳۵ پرونده بزرگ و کلان اقتصادی را با همکاری دادستانی به مرحله اجرا گذاشتیم و با قاطعیت ۴۰۰ نفر از این افراد را دستگیر کردیم.

رییس پلیس پایتخت گفت: بیش از ۱۳۰ درصد افزایش دستگیری مجرمین در فضای مجازی را داریم و در کنار این موارد اقدامات ایجابی و فرهنگ سازی را هم داشته ایم.

وی گفت: در بخش مشاوره و مددکاری با ایجاد ۱۱ مرکز مشاوره در ۱۱ سرکلانتری و ۸۴ مرکز مددکاری توانستیم موارد لازم را توسط همکاران ارائه دهیم.

سردار رحیمی گفت: بر اساس رای و نظر مردم پلیس تهران رتبه برتر در بین دستگاه های خدمتگزار به مردم را برای دو سال متوالی کسب کرده است.

وی در پایان گفت: طی دو سال گذشته سهم تهران از وقوع جرایم از ۲۹ درصد را به ۲۱ رساندیم.