وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در روزهای آینده نیز محدودیت‌های موردی در برخی مدارس برطرف می‌شود، گفت: امسال مشکل کمبود معلم در مدارس کشور به مراتب کمتر از پارسال است.

به گزارش مرور نیوز،  محسن حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان گیلان گفت: برآوردهای وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 98-99، کمبود 108 هزار معلم بود که اکنون با اعمال راهکارهای قانونی و اتخاذ تدابیر لازم از قبیل به‌کارگیری نیروهای رسمی با پرداخت اضافه کار و همچنین تبدیل وضعیت نیروهای واجد شرایط، جبران شده است.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده نیز محدودیت‌های موردی در برخی مدارس برطرف می‌شود، تصریح کرد: امسال مشکل کمبود معلم در مدارس کشور به مراتب کمتر از پارسال است و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در سال‌های آینده تعداد زیادی از معلمان کشور بازنشسته خواهند شد، افزود: در همین راستا نیازهای وزارت آموزش و پرورش در گزارشی به دولت اعلام شده است و اکنون کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش، در حال برآورد تعداد دقیق معلم برای مدارس کشور هستند تا در بستر جذب قانونی نیروهای جدید، این نیاز برطرف شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در روند ارتقای کیفی تعلیم و تربیت در مدارس و وجود توانمندی‌های بالقوه در این حوزه، تصریح کرد: درحال حاضر تلاش برای برون‌رفت از محدودیت‌های موجود در قالب تهیه و تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوام دارد و امید می‌رود بسیاری از مشکلات حوزه تعلیم و تربیت در ابعاد سخت‌افزاری در سال‌های پیش رو برطرف شود.

وی با بیان اینکه توسعه یافتگی محصول ذهن خلاق است، تأکید کرد: باید در ازای همه مشکلات، راه‌حلی نیز اندیشیده شود و همگان دست در دست هم و با همدلی و همراهی تدابیر لازم را بیندیشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یک مدیر با صلاحیت و خلاق می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و جانشین همه کاستی‌ها باشد، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، کیفیت آموزشی، امروز محل نقد جدی است و باید روی سنجش و ارزشیابی با جدیت توجه شود.

حاجی میرزایی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوان طرح نماد، گفت: جامعه امروز با آسیب‌های فراوانی دست به گریبان است و هیچ ارگانی اهلیت بهتری نسبت به آموزش و پرورش در راستای کمک به کاهش این آسیب‌ها را ندارد.

وی با بیان اینکه باید محور نظام آموزشی، ساحت‌های ششگانه عبادی، اخلاقی، دینی، اقتصادی و علمی باشد و همه با هم در یک راستا گام بردارند، افزود: هماهنگی در این حوزه‌ها سبب می‌شود تا دانش‌آموزان با نیازهای جامعه خود ارتباط برقرار کرده و در کنار تحصیل علم در سایر موارد نیز مستقل و درست عمل کنند.