معاون اول قوه قضاییه گفت: هرجا بر مردم تکیه کردیم و آن‌ها را در کار‌ها شرکت دادیم، مشکلات پیش نیامد و هرجا مردم نبودند ما مشکلات بسیار داشتیم، لذا باید بدانید کار‌های مردمی کم هزینه است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در جلسه شورای عالی استان‌ ها ضمن گرامیداشت اربعین حسینی اظهار کرد: خدا را بابت همه نعمت‌هایش شاکر هستم که زیر چتر ولایت فقیه تنفس می‌کنیم، امیدوارم با عنایت پرودگار پاسدار خون‌های ناحق ریخته شده باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه از صدر اسلام تا امروز به دست ما رسیده همه خون‌های ریخته شده در زمان غیبت است، افزود: امروز باید فرصت را مغتنم شماریم به مردم خدمت کنیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت:  در مکتب اسلام بر رعایت حقوق مردم و تکیه بر توانایی‌های آن‌ها بسیار تأکید شده است. ببینید در اسلام چه میزان حق الناس مهم است و بدانید چقدر اسلام بر اجتماعات توجه دارد، زیرا قوانین موجود در اجتماعات در کارهای انفرادی وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: مشاهده کنید که در قانون اساسی چقدر بر مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تأکید شده است.

وی افزود: اقتصاد ما بر پایه تعاونی‌ها و مردم است؛ دیگر مشارکت مردم در سیاست قابل ذکر نیست.

معاون اول قوه قضاییه گفت: هرجا بر مردم تکیه کردیم و آن‌ها را در کار‌ها شرکت دادیم، مشکلات پیش نیامد و هرجا مردم نبودند ما مشکلات بسیار داشتیم، لذا باید بدانید کار‌های مردمی کم هزینه است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: نباید در جامعه به گونه‌ای القاء شود که فساد در برخی از دستگاه‌ها سیستماتیک است.

وی افزود: جنگ تحمیلی چگونه اداره شد؟ با حمایت‌های مردم اداره شد و به واسطه آن‌ها ۸ سال دفاع کردیم و استقلال خود را حفظ کردیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در بسیاری از امور دیگر هم همین طور است، یعنی هر کاری که به کمک مردم انجام شد، کم هزینه جلو رفت و هر جا خودمان خواستیم کاری را انجام دهیم پر هزینه شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه در قانون اساسی به اجرای عدالت به صورت گسترده اشاره شده است، تصریح کرد: در مجموع وقتی به حضور مردم در تمام عرصه‌ها نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که چقدر حضورشان برجسته است و این افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ما در مشارکت‌ مردم در سرنوشت خودشان جلو هستیم و فتنه ۸۸ را به کمک چه کسی و چگونه حل و فصل کردیم، فتنه‌ای که از بیرون سرچشمه گرفت. مگر آن نبود که حضور پرشور مردم این مسئله را حل کرد و ۹ دی چه کسانی به میدان آمدند؟

معاون اول قوه قضاییه گفت: ۹ دی مردم به میدان آمدند و فتنه را خواباندند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: در گذشته که اطلاعات دقیق و سازمان یافته‌ای نداشتیم، مردم جمع شدند و در مواقع حساس به میدان آمدند و توانستند بر جریانات موفق شوند.

* امروز با کمک مردم می‌توانیم از تحریم‌ عبور کنیم 

وی افزود: امروز قانون اساسی و مردم جلوی چشم ما هستند؛ حال اگر به حقوق آن‌ها احترام بگذاریم و از مردم برای حل معضلات استفاده کنیم موفق خواهیم شد، چراکه امروز با کمک مردم می‌توانیم از تحریم‌ عبور کنیم و در پی آن مشکلات حل خواهند شد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه افق را بسیار بالاتر می‌بینیم، گفت: ثابت شد که مردم ایران وقت شناس هستند و استقامت دارند و «ما می‌توانیم» برای مردم شعار نیست و می‌بینیم که ایرانیان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول جهان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: تحریم مال امروز نیست و ما ۴۰ سال تحریم هستیم و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه امروز بیشتر است یا ۴۰ سال گذشته؟ آیا امروز نفوذ ما قابل مقایسه با گذشته است یا خیر؟ این همان تکیه بر مردم و حرکت زیر بیرق ولایت فقیه است.

وی افزود: تکیه برمردم و حرکت زیر نظر ولایت فقیه دو شاخص موفقیت جمهوری اسلامی در همه امور است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: شورا‌ها بسیار جایگاه مهمی دارند و ما به این میزان اهمیت شورا‌ها عنایت کافی نداشتیم و در برخی از موارد نقش شورا‌ها تضعیف شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: کارکرد هر دستگاه مهمترین عامل در مسیر توسعه، پیشرفت و موثر بودن آن است، حال باید ببینیم اگر امروز از لحاظ کارکرد در آن جایگاه نیستیم، آیا منشأ آن دیگران هستند یا خود ما؟

وی افزود: کارکرد مناسب دستگاه‌ها موجب تقویت آن‌ها می‌شود و در مقابل کارکرد منفی آن‌ها موجب تضعیف‌شان می‌شود. حال اگر امروز می‌بینیم که جایگاهی ندارند، باید کمی برگردیم به خودمان و ببینیم آیا عملکرد ما به گونه‌ای بوده است که دستی به سمت ما دراز شود یا خیر؟

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امروز باید دید که از ظرفیت شوراهای شهر و استان‌ها به درستی استفاده می‌شود یا خیر؟، گفت: خوشحال می‌شوم که از ظرفیت شوراهای شهر برای حل بسیاری از مشکلات استفاده شود، لذا می‌خواهم جلسات مشترکی برای حل و فصل بسیاری از امور برگزار شود و از ظرفیت شوراها استفاده شود.