جانشین فرمانده ناجا گفت: طبق پیش‌ بینی‌های ما شمار زائران اربعین به چهار میلیون نفر خواهد رسید که افزایشی دو برابری نسبت به قبل را نشان می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز،  سردار ایوب سلیمانی ،  جانشین فرمانده ناجا   در مراسم معارفه جانشین جدید رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا که صبح امروز (21 مهر) در سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع از ابتدای ماه محرم تاکنون بالغ بر 3 میلیون زائر به عراق رفته‌اند که از این تعداد حدود یک میلیون نفر به کشور بازگشته و دو میلیون ایرانی نیز هنوز در این کشور هستند.

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌های ما شمار زائران به چهار میلیون نفر نیز خواهد رسید که افزایشی دو برابری نسبت به قبل را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای تردد زائران اربعین از مرز اظهار کرد:‌ رکوردهای بالایی امسال در خروج زائران از مرز به ثبت رسید به طوری که در یک روز حدود 250 هزار نفر تنها از مرز مهران خارج شده و حدود 50 هزار نفر نیز از همین مرز به کشور بازگشتند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه علیرغم این پیک جمعیت، ارائه خدمات به زائران بدون مشکلی خاص و با آرامش انجام شد خاطر نشان کرد:‌ به طور میانگین زمان کنترل مدارک هر زائر سه ثانیه بود اما در همین مدت نیز هیچ یک از تخلفات از چشم ما در نرفت و افرادی که ممکن است با سوء استفاده از این فضا قصد انجام تخلفاتی را داشته باشند از سوی ماموران شناسایی شدند.

جانشین فرمانده ناجا در خاتمه این را هم گفت: علاوه بر این ما به برادران عراقی‌مان نیز کمک کردیم و با استفاده از پهپادها و بالگردها بر شرایط مرزها را نظارت داشتیم.